BiZ KİMİZ ?

üniversiteli ne ister ? www.universitelineister.com üniversite öğrencilerine yönelik bir popüler haber portalı. Devamını Oku

Google'de ara

usta-pagerank.com - Toolbar olmaksızın Pagerank gösterimi

GAZETELER

KOLAYLIKLAR

SANAT

ADSL SPEED TEST

Satranç

Youtube.com

ATV (canlı)

Sayfalar

Gerekli Linkler

TC Kimlik sorgusu, SSK Sorgusu, ÖSS Sorgusu ve bütün sorgulamalar için Gerekli Linkler

Big Bang deneyi dünyanın sonu mu?

03 Nis 2008

Bilim çevreleri çok itibar etmese de, CERN’de temmuz ayında yapılması öngörülen bir deneyin dünyanın sonu olabileceği iddiaları dünya basınında yer bulmaya başladı.Bilim insanlarının dünyanın oluşmunu anlamak üzere yapmaya hazırlandıkları küçük ölçekli “big bang” deneyinin, dünyanın sonu olabileceği iddiasıyla, durdurulması için dava açıldı. Walter Wagner ve Luis Sancho adındaki iki bilim insanı, deneyin bir kara delik yaratacağı ve bunun dünyayı yutacağını iddia ederek deneyin durdurulması isteğiyle dava açtı. CERN yetkililerine göre ise kara delik iddiası saçmalık.

CERN(Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire) Nükleer Araştırmalar için Avrupa Konseyi , İsviçre ve Fransa sınırında yer alan dünyanın en büyük parçacık fiziği laboratuvarıdır. 1954 yılında 12 ülkenin katılımıyla kurulmuş olan CERN’in 20 asil üyesi ve Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 8 “gözlemci” üyesi vardır.

CERN’de yüzlerce bina, 3000 kişilik destek personeli ve belli süreler için dönüşümlü çalışan 2500 kadar fizikçi görev yapıyor. Bunlardan 100 kadarı teorik fizikçiler, diğerleri ise, deney düzeneklerinin projelerini hazırlayan, yapımını sağlayan ve deneyleri yürüten uygulamacılardır.

CERN’de en önemli yeri, yeraltındaki parçacık hızlandırıcılarının olduğu bölgedir. Tarım arazisinin altında kilometrelerce uzanan dev makinalarda atom parçacıkları birbirleriyle, ya da atom çekirdeği ile çok yüksek hızlarda çarpıştırılırlar. 1956′da kurulan 28 GeV‘lik eşzamanlı proton hızlandırıcısı ve1976′da da 450 GeV’lik bir başka hızlandırıcı kullanıma girdi. CERN, Avrupa’ya fizik alanında Amerika ve Rusya ile rekabet olanağı sağlamıştır.

Bilim çevreleri çok itibar etmese de, bugünlerde CERN’de haziran ayında yapılması öngörülen bir deneyin dünyanın sonu olabileceği iddiaları dünya basınında yer bulmaya başladı.Bilim insanlarının dünyanın oluşmunu anlamak üzere yapmaya hazırlandıkları küçük ölçekli “big bang” deneyinin, dünyanın sonu olabileceği iddiasıyla, durdurulması için dava açıldı. Walter Wagner ve Luis Sancho adındaki iki bilim insanı, deneyin bir kara delik yaratacağı ve bunun dünyayı yutacağını iddia ederek deneyin durdurulması isteğiyle dava açtı. CERN yetkililerine göre ise “kara delik” iddiası saçmalık.

1992 yılında start verilen ve şimdiye kadar 200 milyon dolar harcanarak inşa edilen ‘deney odası’, 42 metre uzunluğunda, 22 metre genişliğinde ve 22 metre yüksekliğinde dev bir ‘mıknatıs dedektörü’ içeriyor. Deneyin amacı ise bilimde devrim yaratacak nitelikte… Uzmanlar, evrendeki her maddenin bir kütleye (yani bir cismi meydana getiren madde miktarına) sahip olmasını sağlayan ve şimdiye kadar bir türlü varlığı kanıtlanmayan ‘maddeye’ ulaşmayı amaçlıyor. Ünlü yazar Dan Brown da “Melekler ve Şeytanlar” adlı kitabında 2007′deki deneyin kıyameti başlatacağını yazmıştı. Araştırmaya katılan biliminsanları ise dünyanın sonunu getirmeyeceklerini aksine tarihi bir buluşa imza atacaklarını savunuyor.

549 yorum »

  1. aslı diyor ki

    bir deneyin; dünyanın sonunu getirme riski olsa dahi; eğer dünyanın kaderini de değiştirme olasılığı var ise, denemeye değmez mi?

    06 Nis 2008 | #

  2. ahmet diyor ki

    dunyanın sonunu insanlar getırecek galiba

    10 Nis 2008 | #

  3. berkan demir diyor ki

    ya ben çok kücüğüm hele bir dünyaya bişey olsun öteki tarafta görürsünüz ya ben dünyanın sonunun gelmesini istemiyom:evil::twisted:

    11 Nis 2008 | #

  4. servet diyor ki

    arkadaşlar dünya bomba olup patlasa veya uyuyup uyanamassan ne fark eder dünyanın sonunu konuşmayalım biz kendi sonumuza bakalım.kardamıyız zarardamı?

    12 Nis 2008 | #

  5. engin diyor ki

    ayvayı yedik olm…ama neyse ha hepberaber yaşamışız,ha hepberaber ölmüşüz…Hem bütün haksızlıklarda biter böylece..Getirsinler kıyameti bence..:D

    12 Nis 2008 | #

  6. EMRE ERDEM diyor ki

    İnşallah dünyanın sonu gelir bunu çok merak ediyorum. :)

    13 Nis 2008 | #

  7. murat diyor ki

    Dediklerine göre deney sonucunda olusacak kara delige dünya düşecek veya girecek… o kara delikte yasam devam edecek mi yoksa bitecekmi.. devam edecekse dunya full karanlıkta kalacagına gore enerjı tuketımı de artacaktır…. elektırk kullanımı acısından… buda bir bakıma insanlıgın sonu demektir…hiç bir sey sonsuz değildir mantıgıyla hareket edersek… varacagımız sonuc cok zor değildir..

    14 Nis 2008 | #

  8. MEHMET diyor ki

    :evil:NE FARK EDER.NE DEĞİŞECEK.KISMET

    16 Nis 2008 | #

  9. zeypak diyor ki

    karadelik körfezinde rakı balık, düzlem değiştirdik hacııı!

    17 Nis 2008 | #

  10. osman diyor ki

    BENCE DENEMEYE DEGER BU PROJEYLE HAYATIN NASIL BAŞLADIGI SORUSUNA CEVAP VERILEBILIR

    17 Nis 2008 | #

  11. fatiiih diyor ki

    bence bu deneyi yaparken denildiği gibi bi kara delik oluşmazda büyük bi patlama olabilir ve ondan sonra da HALF-LİFE oyununda ki gibi bi GORDON FREEMAN çıkıp dünyayı kurtarmaya çalışır :mrgreen:

    17 Nis 2008 | #

  12. C.ERSİN diyor ki

    :cool: DÜNYANIN SONU GELSE ZATEN BU DENEYİ YAPMAZLARDI.:cool:

    18 Nis 2008 | #

  13. Barış diyor ki

    Bu deney başarılı olursa dünya’da şu teknolojiler ortaya çıkacaktır;

    1)Işınlanma
    2)Uçan Arabalar
    3)Oyunlardaki gibi plazma ve iyon içerikli silahlar çıkacaktır.

    Ama başarılı olamazsa en kötü ihtimalla dünya yerinden oynayacak.Bundan yıllar önce şöyle bir bulguya rastlandı dünya 3cm iileri gitse bir alev topu 3cm geri gitse bir buz kütlesine dönecektir.Gerisini siz düşünün:twisted::mrgreen:

    18 Nis 2008 | #

  14. DERHU diyor ki

    Bu deney bir dizi yeni deprem dalgasını ve değişimi tetikleyecek…

    18 Nis 2008 | #

  15. betul diyor ki

    dünyanın düzenini bozmaya ne hakkımız var.yeni buluşlar için dünyayı batıracagız:twisted:

    21 Nis 2008 | #

  16. MeGaS diyor ki

    :evil::evil: LaN KıM OlUnUzDa DüNyAyI YoK EdIYoRsUnUZ. AmA Arakadş EyEr DeNEyO LuRsa MaRsA 1 sn de VaRıCaz GüzeL Bişi Ama Deney BaTar Sa Dünyanın 50 Ay ÖmRü KaLaCaAk :mrgreen::mrgreen:

    21 Nis 2008 | #

  17. ömer diyor ki

    bence bu deney insanlık icin zannedildigi gibi kötü sonuclara yol acacagını sanmıyorum.o söylentiler gerici burjuvazinin karalamasından baska bisey degildir.Eger bilim adamları istedikleri sonucu alırlarsa insanların üstünden asırlardır süren gereksiz cok büyük bi yük de kalkıcaktır….

    21 Nis 2008 | #

  18. dilan diyor ki

    bence yapılması gereken bı deney ve dunyanın sonunun gelmesı ıse hıcbıseyı degıstırıcegını sanmıyorum degecegını dusunuyorum hayat boş degil dolu gıtmeli bilim ınsanlarının hayatlarında yaptıkları gıbı … umarım bu gıbı gzl deneylerın devamı gelırr :wink

    23 Nis 2008 | #

  19. dilan diyor ki

    :wink:

    23 Nis 2008 | #

  20. emre diyor ki

    deney başarılı olursa evrenin sırrı çözülür başarısız olursa o kadar para boşa gider en fazla maddi zararı olur kara delik falan olmaz :lol::lol:

    24 Nis 2008 | #

  21. ONUR diyor ki

    sizin hiç korkunuz yokmu bu konu alay değil hiç dalgaya alınması gerekir ya karadelik çıkar ve azrailin nasıl canımızı alacağını düşünün?

    24 Nis 2008 | #

  22. ONUR diyor ki

    ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN?

    24 Nis 2008 | #

  23. hilal diyor ki

    ya siz napmaya çalışıyorsunuz yyyyaaaaaaa uçan arabalar şartmı herkez kendi kaderini yaşasın yyaa bu patlamada bence harkez ölecek çünki bu patlama sayesinde depremlerde çoğolır ve dünyanın sonu

    24 Nis 2008 | #

  24. izdüşün diyor ki

    Şimdi deneyi yapabilecek uzmanlıktaki insanlar ancak deneyin sonucu hakkında yorum yapabilirken bence bu şöyle olur bence bu böyle olur gibi sayısal oynamak yeterince mantıksız. Görülecek bu zamana kadar gelen kuramların sonuçları yada insanlıgın her deneyde oldugu gibi neyi bulup bulamayacağı. Olumsuz ve para boşa gidecek diye birşey olamaz. Sonuç ne olursa olsun elde kalan veri değerin kendisidir. Umarım sonuç bilim insanlık ve yaşam için çalışılan bu kadar insanın emeğine değer.

    24 Nis 2008 | #

  25. rapçı diyor ki

    :neutral::oops::cry::shock::mad:

    25 Nis 2008 | #

  26. Akeara diyor ki

    Böyle saçma yorumlar yapabilirken siz sadece acıyabilirim…

    25 Nis 2008 | #

  27. doomsday diyor ki

    her şey kısmet:mrgreen:

    25 Nis 2008 | #

  28. hakanaltun79 diyor ki

    şimdi bunlar dünyanın sonunu getirmek için ellerinden ne gelrse yapıyolar ve bu sırf acaba dünya nası meydana geldi onu ögrenmek için ögrenince ne gececek kardeşim eline bu deneylere tüm insanlık adına kim izn veriyor bu deney dunyanın sonunu getirmese bile mutlaka bir zararı olacaktır

    26 Nis 2008 | #

  29. ARES diyor ki

    deneyın adı bence yanlış big boom bye-bye world

    28 Nis 2008 | #

  30. hawker diyor ki

    Dunyanın sonu ztn gelmiş. ha şimdi ha yrn farketmez yapsınlar anasını saıtyım heycan olur :D

    01 May 2008 | #

  31. esin diyor ki

    bence yaşadığımız evrende saklı olan gizemleri anlamak adına çok önemli bi deney ancak deneyin getireceği iyi ve bi okadarda etkili iyi sonuçlar olduğu gibi kötüleri de okadar etkili olabilir…deneyin oluşturabileceği tüm sonuçlar iyice değerlendirimeli bence..ALLAH herşeyi mükemmel bi düzen içinde yaratmış bunuda bozmaya neden olmak hiç iyi olmaz tabii kötü sonuçlar doğuracaksa..

    07 May 2008 | #

  32. ali diyor ki

    kara delik iddası tamamen saçma bir yargı onu geç işe yaramaz. protonları eş zamanlı deil spiral zamanlı hızlandırın bence küçük gev’den daha büyük enerji açığa çıkarırsınız. kaderimizde varsa ölmek neye yarar üzülmek bilim için canını feda edenler canını düşünmüyorda sizmi canınızı düşünüyorsunuz!! saçma siz gidin chat yapın.

    15 May 2008 | #

  33. BerkHOT diyor ki

    Ya bunu engellemeye çalışan 2 bilim adamı var ve bir şey biliyorlardır. Einstein binlerce gökbilimciye karşı çıkmıştı ve o haklı çıkmıştı. Bence dünya sonu temmuzda :lol: :neutral: :sad:

    21 May 2008 | #

  34. oktayakgoz diyor ki

    Kıyamet insanın istediği ile kopyamayacağı çok aşikar. Yeni bilgilerle beraber yeni kırılma noktaları yaşayacağız. Bakarsınız 3 boyutlu dünyadan 7 boyutlu dünyaya geçeriz.

    28 May 2008 | #

  35. mehmet_1255 diyor ki

    bilimsel bir deney bu insanın merak ettiği bir çok soruya cevap olabilecek nitelikte dünyanın sonununu getirecek diye engel olmak trajikomik bir hadise, üzülüyorum ortaçağ avrupası zihniyeti ile konusmayalım lütfen bilimin önüne duvar örmeyelim. İnanclarımız bize birçok sey anlatabilir ama hep bir şüphe kalır akılda bir tek bilimsel gözlem ve deneylerle o şüphe kaldırılabilir. Ayrıca inançlı biri olarak söylüyorum ki Allah istemezse kıyamet falan olmaz yani dünyanın sonunu laboratuarda deney tüpü düşürerek mi getirecek insanoğlu yorum yaparken çelişmeyelim kudret güç tanrıda ise Allah karar verecektir dünyanın sonuna.. Bilim insanıa verilen aklın ürünüdür ve hayatın anlamı yaşayarak öğrenilir…..

    31 May 2008 | #

  36. ranger diyor ki

    ya arkadaşlar şimdi bu yorumları yazanlar üniversite ögrencisimi acaba merak ettim (çünkü eger öleyse)acıyorum size bu birincisi
    ikinci olarakta dünyanın sonunun geldigi falan yok bu sadece ama sadece çok önemli bi deney ve kesinlikle yaplması gerekiyor kafadaki bunca soru işareti yüzünden ?
    son olarakda herkes kulakdan duyma laflarla yorum yapmasın

    08 Haz 2008 | #

  37. şerife diyor ki

    bence bu deney yapılmalı dnya bir

    deneyle yok edilecek kadar küçük değil

    11 Haz 2008 | #

  38. çiğdem diyor ki

    gerçekten buraya yorum yazanların hepsi üniversite ögrencisimi yok karadelik yok insanlığın sonu iyice saçmalamışlar bi düşünün eğer böyle bi tehlike olsa onca bilim adamı sizce böyle bişey düşünürlermiydi yada hazırlayabilirlermiydi:???::wink::roll:

    12 Haz 2008 | #

  39. emre diyor ki

    bence bu bigbang olayı durdurulmalı çünkü kara deliğin başlangıç noktasını oluşturmak yanlış bu kara deliğin büyüyebilme riskini kimse bilmiyor bu bir çılgınlık uzay çağı başlaması bununlada olabilir tabiki ufo sisteminde ki araçların kullanıldığı madde de bununla bulunulabilir…buda çağı kolaylaştırır…Ama bence bu deney dünyada yapılmamalı…Ne kadar böyle bişey olmaz deselerde bilim adamları ne olacağııda bilmiyorlar ve neyle karşılacaklarını…Bu karadeliğin yakından incelenmiş bir deneyemi yok olanaksız büyüyen bişey olup olmadığını bilmiyorlar sizce olmalı mı ya büyük bir buluş yada dünya %50 riskli…Ben şahsen insan toplumunu tehlikeye atamam…Bu bilim adamlarının saçmalıkları…Kara delik öyle bilinen basit metal parçalarla durduracaklarını zannediyorlar…Bence saçmalık herşey dünyada ve evrende bir noktayla yani orjinle başlıyorsa karşımıza sonsuz şeyler çıkabilir….Çok yanlış bir deney bişeye başlamak isteniyorsa bermuda şeytan üçgeninden başlasınlar…Adım gibi eminim sorular orada herşey kayboluyor bir başlangıç noktası olup olmadığı ne malum…Daha insan oğlu olarak bu konularda çok zayıfız…Ben bilim takip ediyorum…Bilim adamı değilim ama şüpheci bir düşünür ve gözlemciyim…dahaca piramitlerin sırrı bile çözülmüş değil,bir insan beyini çözülmüş değil…Kendini bulamadığınız bir evrende neden büyük hedeflere göz dikiliyor anlamıyorum…Bence nasada amerikanın elinde ve ruslarda birer ufo var…Bunları incelesinler…Piramitleri incelesinler…Kara delik o kadar basit muhazafa edilecek bişey değil bunun büyümediğine kimse garanti veremez…Ranger arkadaşımız ne biliyor kara delik hakkında büyüdüğünü kim biliyor…ben üniversiteli değilim ama büyük araştırmacıyım teşekkürler…Saçmalık….Çılgınlık…Dünyadaki hiç bir madde kara deliği durdurmaya yaramaz herşeyi bir sıvıymış gibi çekiyor…Kim yakından gidip incelemişki kara deliği dünyayı yok yere tehlikeye atıyorsunuz…

    23 Haz 2008 | #

  40. nataşa diyor ki

    insanlar ne kadar saçma şeylerle uraşıyorlar, insanda akıl var, mantık var, boş şeylere saçmalıklara para harcayacaklarına açlıktan zor durumda olanlara yardım etseler ya . . . kendini beğenmiçler işte nolucak bir şey bilidiklerini zanediyorlar ama olan başkalarına oluyor ama tabi kendileri de çok şey kayb ediyorlar bari akıllansalar da YARATANA inansalar.hiç diyilse ahiretleri kurtulur

    25 Haz 2008 | #

  41. oznur diyor ki

    :neutral:bilimi seviyorum.bilime gercekten asigim.ileride basarili bir bilimadami olmayi amacliyorum :) :)

    05 Tem 2008 | #

  42. oznur diyor ki

    bazı arkadaşlarımızın bilim hakkındaki düşünceleri çok yanlış bence.dünya içinde birçok din var.ve hepsininde kendilerine göre mantıklı nedenleri var.bilim adamlarının amaçladıkları tekşey allahın var olup,varolmadığını ispatlamaktır.eğer bilim adamlarının beklediği şey olursa ve allahın varolmadığı kanıtlanırsa bu dünya içinde ve din adamları arasında çok çok önemli bir tartışmaya yol açacaktır.kim bilir belkide şimdi bile olmayan bir inanılışın:roll: peşinde sürüklenip gidiyoruzdur.:roll::sad:

    10 Tem 2008 | #

  43. ŞEVKET VATANSEVER diyor ki

    ALLAH günahlarımızı affetsin

    12 Tem 2008 | #

  44. bekir diyor ki

    arkadaşalrım emin olmadıgınız konulada lütfen yorumlardan kaçınınız.çünkü saçmalıyorsunuz.bence desteklenmesi gereken bir proje.evrenin oluşu hakkında bir çok sou işareti var kafamızda tamam dininmiz gergi evrenin yraıldıgına inanıyoruz ama bu deney çok çarpıtılıyor.lütfen LHC deneyini iyice araştıdıktan sonra yorumlarnızı yapıız saygılarımla

    13 Tem 2008 | #

  45. ertuğ alkan diyor ki

    bu deneyin dünyanın sonunu getirmesinden öte dünyanın kaderrini değiştirme olasığı daha fazla olduğundan denemeye değer bence:mrgreen:

    13 Tem 2008 | #

  46. ilker diyor ki

    İnsanlık tarihinde bu ve benzeri deneyler ve çalışmalar olmasaydı şayet,şu an hala bu maili dğilde mektuplaşıyor olacaktık.lütfen bilimin ve bilim insanlarının önü kesilmesin aksine desteklensin.

    14 Tem 2008 | #

  47. ilker diyor ki

    çünkü bu deney sonucunda madde boyut değiştirecek ve tabiki bizlerde fakat herkesin arkası başı bir yerde olarak…

    14 Tem 2008 | #

  48. barbaros diyor ki

    arkadaşlar kıyameti allah koparacaktır kıyametle 44000 yaşam olan gezegende yaşam bitecektir bir dr bilimsel bakarsak olaya bu dünya için süper bir deney ışık hızını 3 kat aşan araçlar yapılacaktır olumsuz sonucu ise bilinmeyen madde bulunamaz asla çünkü o madde evrene karışmıştır

    15 Tem 2008 | #

  49. abuzittin diyor ki

    abe böle dünyanın içine yok edin gitsin yaşıyok da noluyo

    16 Tem 2008 | #

  50. selin demir diyor ki

    arkadaşlar yanlışınız var yhaa bu deney big bang değil big bangden kısa bi süre sonra olanı :wink: hem zaten herkes ölcek bırakın da evrenin sırrını çözüp ölelim nolcak ki

    18 Tem 2008 | #

  51. Tuncay diyor ki

    Bakalım ne olcak bence bişe olcandan degil sadece merak hic bi buluş zaten isdenilerek bulunmamış bundanda bişe cıkmaz.

    21 Tem 2008 | #

  52. by_cellad diyor ki

    :twisted: ule ne biçim bir dünyada yaşıyoruz belli deil millet ölümden korkar ölüme kendi gider neyse allha hepimizin sonunu hayır etsin

    23 Tem 2008 | #

  53. Sinan diyor ki

    Bu deney başarısızlıkla (yani hiçbirşeyi değiştirmeden) sonuçlanabilir. Bence en büyük olasılık bu olmalı.

    23 Tem 2008 | #

  54. can diyor ki

    bazı siteler kafayı yemiş kıyamet bu seneymiş miş:neutral::neutral:

    26 Tem 2008 | #

  55. StarForce diyor ki

    Bence Karadeligin olsuması cok sacma mantıksız.. ama imkansız deil.. tabi bu deney yapıldı bitt artık rahatız aradan kac 1ay ya da birkac hafta gecti.Ama süper oldu artık ucan araba ısınlanma falan filan hatta artık kendimiz evrenin derinliklerinde gezegen bile yaratırız ama bunu icin uzay gemisi gerek o da olacak artık.. var ama cok gücsüz ve kücük uzay gemilerimiz var :P :mrgreen::mrgreen:

    31 Tem 2008 | #

  56. StarForce diyor ki

    ARTIK DUNYA DUZELECEK ISANLIK HIC OLMEYECEK. ISSALLAH…

    31 Tem 2008 | #

  57. StarForce diyor ki

    :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: :D:D:D:D:D::D:D LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

    31 Tem 2008 | #

  58. adem diyor ki

    bir kara deliğin oluşması demek tüm canlı hayatın sonu demek dolayısıyla kıyamet demek halbuki kıyamet vaktini ALLAH CC den başkası bilmemektedir küçük bir ihtimal olarak yecüc ve mecüc istilasının başlamasına sebep olabilir

    01 Ağu 2008 | #

  59. ertuğrul diyor ki

    :neutral: CERN’de temmuz ayında yapılması öngörülen bir deney yapıldımı yapıldı ise sonuçları ne oldu medyada bunu üzerine bir haber yapıldımı.Yapıldı ise burdan herkese duyurun.
    son günlerde güngörendeki patlama ve Ak partinin kapatılması gündemi o kadar meşgul ettiki bing bang patlamasını takip edemedik.

    02 Ağu 2008 | #

  60. uzum diyor ki

    CEHALETE katlanmak zor(!)insan birazcik dusunur yahu.insan hic mi merak etmez ‘BEN NEYIM?’sorusunu.Buraya yazanlarin DENEYIN icerigini bilmeyerek yazdiklarindan eminim.Dunya yok olmadi!hadi bakalim simdi neyapacaksiniz(!)suanda bilgisayarimla yazi yazmak bile bilimin sayesindedir,bu bilimde deneylerle oldu tabikide.inansanizda inanmasanizda yasadigimiz ve yasayacagimiz bugunler dunlerden daha iyi olacak,tabi bos sozlerle laf kalabaligi yapmayi birakirsak.dunya cok guzel cok gizemli ayni zamandada.”Dunyayi evreni dogayi insani cozumlemek”daha otesi olabilir mi!sirlarin ortaya cikmasi isteyebilecegim tek sey olurdu suan.DUSUNELIM ve OGRENELIM SADECE! Dinini bile tam olarak bilmeden hatta bana gore hic bilmeden ‘dunyamizi bize birakin kaderimizi yasiyalim’ demek cahilligin sacmaligin tam olarak adidir.Tanri en gucluyse tanri istemeden tanrinin dunyasini yikabilirmisiniz?o zaman bu deneye de kaderiniz olarak bakiniz yada tanri kimdir?sen misin?korktugun sey mi?YOKSA HEPIMIZ MI TANRIYIZ?Bunu kendi kendine sormaya bile korkanlar var:smile:komik!Buna karar vermek lazim once bunu bilmiyosan henuz;deney yapilmis dunya tersine donmus kimene(!)

    06 Ağu 2008 | #

  61. yok diyor ki

    YA SAÇMALAMAYIN YAAA!TAMAM EĞER BU DENEY BAŞARILI OLURSA SÜPPPER TEKNOLOJİK ALETLER OLUCAK AMA BİDE OLMADIINI DÜŞÜNÜN!NOLUR.ALT TARAFI ATOM’DAN KÜÇÜK PARÇALAR BİRBİRİNE HIZLA ÇARPACAĞI İÇİN BÜYÜK BİR KARADELİK ÇIKACAK VE GÜNEŞİ EVET GÜNEŞİ BİLE ELİMİZDEN ALIP TÜM GEZEGENLERİ YUTACAK.BUNU KÖTÜ GÖRMÜYOR MUSUNUZ?BU KIYAMET DEMEKTİR ARKADAŞLAR BUNU UNUTMAYIN.YANİ HERKESİN HESAP VERECEĞİ YER.BEN Bİ SÖZ DUYDUM.

    Eğer kıyamet koptuğu zaman ölürseniz cehennme gidersiniz.Eğer kıyamet kopmadan önce ölürseniz cennete gidersiniz.

    GERİSİNİ SİZ DÜŞÜNÜN ARTIK.

    07 Ağu 2008 | #

  62. yok diyor ki

    adem diyor ki
    bir kara deliğin oluşması demek tüm canlı hayatın sonu demek dolayısıyla kıyamet demek halbuki kıyamet vaktini ALLAH CC den başkası bilmemektedir küçük bir ihtimal olarak yecüc ve mecüc istilasının başlamasına sebep olabilir

    ve bu arkadaşa katılıyorum.yec’üc ve mec’üc,dabbet-ül arz,isa vs bunlar gökten inecek.

    07 Ağu 2008 | #

  63. yok diyor ki

    Hz. İsa’nın Yeryüzüne Dönüşü

    Hz. İsa, Allah’ın seçkin kıldığı bir peygamberdir; dünya tarihinde hakkında en çok konuşulan elçilerden de birisidir. Allah’a şükürler olsun ki konuşulanlardan neyin doğru neyin yanlış olduğunu seçmemize yarayacak bir kaynak elimizde bulunmaktadır, o da Allah’ın koruması altında bulunan tek İlahi kitap olan Kuran’dır.

    Ay’ın Yarılması

    Kuran’ın 54. Suresi’nin adı olan “Kamer”in Türkçe karşılığı “Ay”dır. Bu surenin büyük bir bölümünde, kendilerine gönderilen peygamberlerin “uyarılarını yalanlayan” Nuh, Ad, Semud ve Lut halkının, Firavun ve çevresinin başlarına gelen yıkımlar anlatılır. Aynı zamanda birinci ayette kıyamet vakti ile ilgili çok önemli bir mesaj verilir:

    Saat (kıyamet saati) yakınlaştı ve Ay yarıldı. (Kamer Suresi, 1) Ayette kullanılan “yarmak” fiilinin Arapça karşılığı “şakka”dır. Bu kelimenin Arapçada farklı anlamları bulunmaktadır. Bazı Kuran tefsirlerinde “ikiye yarılmak” manası tercih edilmektedir. Bununla birlikte, “şakka” kelimesi Arapçada “toprağı sürme, toprağı kazma” anlamlarında kullanılmaktadır.

    07 Ağu 2008 | #

  64. ayberk diyor ki

    :mad:hepiniz salaksınız bilimle alakanız yok be insanlar neler yapıor siz ise kendinizce aptal espiriler …..yazık

    07 Ağu 2008 | #

  65. Yaşar Kesim diyor ki

    Big Bang deneyi başarıya ulaşıp denilenler gerçekleşekse bu Din ve paradigmaların biteceği anlamına gelir. Yok başarıya ulaşmazsa ve denilenler olacaksa zaten hayat bitecek demektir.Bize rağmen bu deney yapılacaksa sonucuna katlanmak zorunda kalacağız.Eğer bana sorulsaydı sonuçta Din ve paradigmalar yok olacaksa bu deneye gerek yok insanlık bunu sorgulayacak beyine be bilimsel birikime zaten sahip.Bunlar boşuna işler değil bence bu deneyin altında başka şeyler ver. Ama insanlık adına olduğunu sanmam.

    10 Ağu 2008 | #

  66. Yaşar Kesim diyor ki

    Bekleyip hep birlikte görelim. Ama beyin denilen şey kullanabilene gerekir. Kullanamıyorsanız o sizi mutlaka kullanacaktır. Buna izin vermezseniz kendi hayatınızı ve geleceğinizi değiştirmiş olıursunuz. İşte gerçek BİG BANG bu. Haydi aklın yolu bir ama hangi akıl sor kendine bakalım. KOLAYGELSİN

    10 Ağu 2008 | #

  67. berq diyor ki

    arkadaslar bu sadce bir deney. deney normalde temmuz ayında yapılacaktı fakat turkiyede meydana gelen ucak kazası sonucu ölen fizikcilerimiz nedeniyle proje ertelendi. Bilmiyorum bu projeyi kacanız biliyorsunuz. Proje nin ismi Atlas. projenin amacı: Parçacık hızlandırıcılarıyla atom altı parçacıkları çarpıştırarak maddenin nasıl oluştuğuna ilişkin birçok sırrın anlaşılmasını sağlamak. yani evrenin var olması sırasında olusan enerjinin nasıl veya nasıl olsutugunu bulmak. kotu birsey olma payı cok dusuk oldugu deney baskanları tarafndan acıklandı.
    Bu deney sadece bir baslangıc . Atlas deneyi sonucu bir cok daha deney gerceklesecek. siz zannediyor musunuz ki ucan araba icad edilmedi. edildi hic merak etmeyin.
    Ve arkadaslar bilip bilmeden sacmalamayın lutfen. ayrıca yukarda okumustum turkiye bu projenin icersinde yok mu diye gerci cok gec gelen bir cevap olcak ama olsun. Turkiye bu projenin icersinde. 50 e ye yakın Turk prof. var. ama Turkiye asil uye degil. ucak kazasında olen fizikcilerimiz turkiyeyi asil uye yapmak icin ugrasıyorlardı ama maalesef onları kaybettik. Ama o bir kaza degildi…

    Ama unutmayın ki kimse ne olucagını bilemez ALLAH’TAN baska…

    11 Ağu 2008 | #

  68. berq2 diyor ki

    ilk ışıma 8 agustos ta yapıldı. Ve basarılı sonuc verdi. devamı 22 agustos tarihinde yapılcak.

    11 Ağu 2008 | #

  69. AnL diyor ki

    kara delik=) saçmalık başka bişe diil girelim bakalım bi ziyaret edek sonra çıkarız heHE :D

    12 Ağu 2008 | #

  70. musti diyor ki

    ya arkadaşlar dünyanın sonunun nasıl geleceğini biliyoruz ve buna kıyamet diyoruz ve kıyametinde böyle bir deneyle kopması mümkün deil bence deney sonuna kadar götürülmeli

    14 Ağu 2008 | #

  71. musti diyor ki

    arkadaşlar bide duyduğuma göre dünyanın bütün sırları çözülecekmiş en sonunda ölüme çare bulununca kıyamet kopacakmış bilginize
    :roll:

    14 Ağu 2008 | #

  72. biri diyor ki

    bir de olayı şu yönle düşünebilirmisiniz
    CERN eğer riske atılmasaydı iu anda World Wide Web (internet)dşye birşey olmazdı ve siz de burada bu konuyu tartışamazdınız.
    eğer bu deney olursa ve eğer insanlar big bangi yeniden yapmayı başarabilirseler o zaman bizi de bizden daha kuvvetli bir Gücün yarattığını da ispatlamış olacaktırlar ki biz buna kısaca Tanrı Diyoruz.
    Böylece dİn ve bilim arasındaki o Büyük düşmanlık kalkacak
    Ve siz burda kıyameti tartışmak yerine içinizde Allahın varlığını hissederek rahatlıkla çayınızı yudumlayabileceksiniz
    Çünkü o heryerdedir…

    18 Ağu 2008 | #

  73. biri diyor ki

    not:
    Allah istemesse kıyamet falan olmaz
    Herşey onun elinde
    Bşz ne yapabılırız kı

    18 Ağu 2008 | #

  74. inanc baba diyor ki

    :lol::twisted::roll:bence yapsınlar yapmasalar bile dünya yok olacak

    19 Ağu 2008 | #

  75. Şamil diyor ki

    Bizi o kara deliğe de almazlar :razz:

    20 Ağu 2008 | #

  76. bodyguard diyor ki

    insanda mükelleşme meyli doğal olarak var bunun gereği bu deneyin olması ıcap eder ki insan nesli layık olduğu mertebelere maddeten ulaşabilsin patlamanın büyük faydalarını görürüz bi zaman sonra çıkan teknolojiler bile basit gelmeye başlar yeni arayışlar içine de girebilir insan

    23 Ağu 2008 | #

  77. jeojan diyor ki

    sewgili arkadaşlar bir jeoloji müh. olarak soluyorum ki dünyanın sonu geldi şimdiden kılmadığınız ne kadar namaz warsa kılın yada tovbe edin camilere akın edin oruç tutun sekat werin hazır yokolmamışken hacca gidin çunku bunun sonunda depremler artcak doğal afetler artacak tsunami bütün deniz ulkelerini yıkacak buzullar eriyecek dünya su altında kalacak depremlerde cabası dermişim ne olur akeara arkadaşımızın dediği gibi saçmalamayın mantıklı olun big-bang patlaması sıfır hacim sonsuz yoğunluk sonucunda ortaya çıkmıştır bunada yokluk kawramı denir insanoğlu daha yokluk kawramını çözememiştir bu nedenle yapılan deney zaten sıfır hacim vesonsuz yoğunluktan başlamıyacaktır ayrıca uçuşan parçacıklar ışık hızında ilerlemeyecektir sadece yakın bir hızda hareket edecektir zaten dünyada bu oramlar sağlanamaz bu yapılan deney t65am eşdeğer bir deney olmayacaktır zaten dünyadada imkansızdır ama bu yapılan deney tek kelimeyle muhteşemdir çok büyük zekalaya sahip insanlar tarafından tasarlanmıştır ve ewrenin oluşumu hakkında gerçekten bize çok onemli bilgiler sağlıyacağına eminim ayrıca ışınlanma die bişede sanmıyorum yani geçmişe gitmek gib şimdi geömişe gidiş yapılabilse sorarım size nie kimse gelmedi gelecekten yani demekki geçmişe ışınlanma die bişe yoktur olsa bile mudahale edebilici değil izleyici olarak belki tabi tüm bu düşünceler benim goruseme goredir ama şu ana kadar en fazla ispatlanmış teoremlerden oluşur

    23 Ağu 2008 | #

  78. furkan diyor ki

    arkadaslar biraz düşünün bu deney sonucu ışınlanma olsaydı gelecekten biri cıkar gelirdi öle bişide olmadıgına gore bu deney başarısız olucak..bence hemen durdurulması gereken bir proje.. hem dunyanın var olusundan size ne kardesim rabbimiz (c.c.) yaratmış bizde yaşıyoruz..bazı şeyleri ögrenmek dogru sonuclar ortaya cıkarmaz ve yapılacak olan bu deneyle olusucak kara delikler dunyanın sonunu tetikliyecek…BENCE HEP BERABER BU DENEYE KARSI CIKMAMIZ GEREK YOKSA YAŞAYACAK GÜN SAYISI KALMAYACAK…

    24 Ağu 2008 | #

  79. merve diyor ki

    zaten bilim adamlarının ürettiği maddeler yüzünden küresel ısınma yaşamıyormuyuz eğer bilimadamları herşeyi bilio olsaydı küresel ısınmanında gerçekleşeceğni bilirdi bu yüzden big bang sonucu karadelik oluşup oluşmayacağını bilemezler karadeliğe saçmalık diip kendi çıkarlarını üstün tutamazlar bu deneyin olmasını isteyen bilim adamlarının yanında deneye karşı çıkanlarda var demekki dünya açısından çokta sağlıklı bi deney değil

    26 Ağu 2008 | #

  80. erdoğan diyor ki

    bu deney lavların yeryüzüne çıkmasına ve büyük bir deprem dalgasına sebep olacak… ama dünyanın sonununu getireceğini sanmıyorum… hem dünyanın sonunu getirecek olsa bu deneyi neden yapsınlarki…

    31 Ağu 2008 | #

  81. erdoğan diyor ki

    insanın başına ne gelirse…. ya meraktan yada ….. gelir :D

    31 Ağu 2008 | #

  82. Talha diyor ki

    ben 11 yaşındayım Eyer Deney Başarılı Olursa Half-life 2 deki gibi ışınlanacağız :smile: :smile: :lol: :lol: olamassa :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

    :cry: :cry : Sonumuz Gelir :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

    01 Eyl 2008 | #

  83. er'enn diyor ki

    bunu yapmaya ne gerek war ki!bi deney yüzünden insanların yaşamlarıyla oynamak bnce saçma!bırakın herkes bugübkü gibi yaşasın….

    01 Eyl 2008 | #

  84. BÜSSSSRAAA diyor ki

    ya ben ünıyı yenı kazandım zorlukla kayıt oldum.:mad:. eger dıger tarafta rahat olacagıma dair kanıt yada garantınız varsa arkanızdayım yürüüüüüyünn abi:razz: eger yoksa ıyı kötü dünya ıste zaten gebeerıp gıdıcez kısacık ömürde bırakın yasayalım … yada boswern bıldıgınızı yapın zaten hep öyle olmuyo mu?? bilim admı olsaydım keske..:smile:

    01 Eyl 2008 | #

  85. taner(satabos) diyor ki

    Bir ilk, bir gerçek, bir başlangıç herşeye rağmen olması gereken bir deney bir defada olmasa bile bir kez daha denemesi gerekiyor .kara delik şu bu saçmalığını bırakalım zaten kıyamet denen şey dünyanın yaşanacak bir olma dışına cıkması ise eğer cok az zamanımız kaldı bu az zamanda en kdar cok şey öğrenirsek iyidir .

    01 Eyl 2008 | #

  86. emre diyor ki

    yafff kasınmayınn yapıpta deneyı başımıza iş acacaksınızzzz insan haklarına saygılı olun bızımde iznimiz olmalı çünkü(bizde bu dünyada yaşıyoruuzzz )yaffff

    01 Eyl 2008 | #

  87. tolga şenakın diyor ki

    YA HERRO YA MERRO

    01 Eyl 2008 | #

  88. zafer diyor ki

    karadeliğe karadelik demelerinin nedeni “ışık” da dahil olmak üzere içerisine çekmesidir. bu yüzden karanlıktır. gözle veya herhangi bir teknolojik cihazla tespit edilemezler. içerisine çektikleri maddeler direkt atomlarına ayrılır. yani kısacası eğer deney sonucunda bir karadeliğin oluşması bile sonumuz demektir. ama zaten ne olduğunu bile anlamadan atomlarımıza ayrılırız. bir rivayete göre de karadeliğin tam aksi tarafında bir beyaz delik bulunur. karadelikten geçtikten sonra diğer taraftan yani beyaz delikten çıkılıyor. bu karadelikler için başka bir boyuta açılan kapı da deniliyor. ama bu delik içine çekerken atomlarına ayırdığı maddeleri diğer taraftan çıkarırken yeniden birleştiriyorsa amenna ama birleştirmiyorsa geçmiş olsun.

    01 Eyl 2008 | #

  89. mertttttt diyor ki

    arkadaşlar bu deney tamamiyle bir saçmalık…Allah’ın varlığından hala şüphe duyan bir takım düzenbazların başvurduğu yol…Allah birdir o bizi yartmıştır ve en sonunda gideceiğimiz yer onun tarafıdır..umalımda öbür tarafta onun yanında olalım…yaptıkları büyük günah…

    02 Eyl 2008 | #

  90. Unknown diyor ki

    bu deney Dünya’nın sonunu getirirse sevgilimi son bi kez daha göremeden ölcem:(

    02 Eyl 2008 | #

  91. none diyor ki

    bi şey olmaaz korkmayın.. alt tarafı ölmiycekmiyiz.. ha bugün ha sonra.. bırakınız yapsınlar canım bırakınız geçsinler..

    02 Eyl 2008 | #

  92. tarık diyor ki

    evet çok buyuk bir deney belkide sonunda çok buyuk kesifler olacak sonucta bunlar bilim adamı ne yaptıklarını bılıyorlar yoksa mılyonlarca doları harcatmazlar….kara delik olusurmu olusmazmı bilinmez olusursa ısık hızıyla kacsak bile kurtulamayız biline:)ama bir arkadasn dedığı gibi zaman gecidi değisik silahlar falan bulunabilir…..merak etmeyin dunyada su an cok çesitli ve devasa deneyler zaten yapılıyor…nevada da atom bombaları atılıyor bu deney 27 km alanında bir yer icinde ama o bombalar kılometrelerce kare alanı mahfetti kımse bu kadar konusmadı…rahat olun dunyaya bıraz atraksıyon lazım ;)

    02 Eyl 2008 | #

  93. rapy muto diyor ki

    ya ALLAH’ın varığına ve birliğine inanan kişi bu patlama saçmalıklarına inanmaz

    02 Eyl 2008 | #

  94. CAN diyor ki

    bu bana half life oyununu hatırlattı.aynı bunun gibi bir deneyde patlama oluyordu.ve kara delik benzeri şeyler çıkıyordu. ama deney ters gitmezse ışınlanmayı bile buluruz.tabi ters giderse kendimizi başka bir galakside bulabiliriz neyse 10 eylülde göreceğiz.

    02 Eyl 2008 | #

  95. adad diyor ki

    bn çk gncm ölmk istemiorm ühüü :)
    ne gerei war ki sonunda yok olma gibi bi ihtimal war

    02 Eyl 2008 | #

  96. MAMİ diyor ki

    BİRAZ ÜRKÜTÜCÜ:twisted: AMA GEREKLİMİ ACABA :shock:DÜŞÜNÜYORUM ÇIKAMIYORUM İÇİNDEN :???::razz:GEZEGENİMİZE SAHİP ÇIKMALIYIZ BİZ BÖYLEDE MUTLUYUZ

    02 Eyl 2008 | #

  97. şiranlı fuat diyor ki

    yha arkadaşlar kasmayın bukadar yha korkulcak bısey yok dunyanın sonu geldıyse saten kımse kurtaramaz gunyayı ALLAH buyuktur ALLAH

    02 Eyl 2008 | #

  98. şiranlı fuat diyor ki

    arkadaşlar sız yatın kalkıon ALLAH a dua edın ALLAH a sukredın hıc bısey olmaz saten dunyanın sonu geldıyse kımsede kurtaramazdunyayı emın olun :)

    02 Eyl 2008 | #

  99. bi dost diyor ki

    degnez yapmayin

    03 Eyl 2008 | #

  100. tuna diyor ki

    eğer deney amacına ulaşırsa dünyanın kaderi değişecek yok ulaşmazsa ve aksilik çıkarsa 10 eylül kıyamet olacak

    03 Eyl 2008 | #

  101. ser diyor ki

    ya ne saçma uğraş bu insanlık için bişi yapsınlar küresel ısınmayla meydana gelen felaketleri görüp engel olacaklarına saçma sapan deney peşindeler …

    03 Eyl 2008 | #

  102. KAPTANNN diyor ki

    Arkadaşlar bu deneyin yapılması gerekli.Gerekli olmasa bu kadar masraf yapılır mı haaa sizi şebelekler sizi…Bırakın elleşmeyin…Pırkalamayın adamlar yapacaklarsa yapsınlar deneylerini…Bakarsınız kara delik sayesinde başka boyutlarda gezer belki de yeni türlerle karşılaşırız..Bu deneyi sonuna kadar destekliyorum…Sizlerde destek verin..Öleceksek de toplu halde ölürüz..Biz ölürsek onlar da ölürler herhalde….:smile: sonuçta herkes ölecek ha bugün ha yarın ne farkeder…:lol:

    04 Eyl 2008 | #

  103. ulvie diyor ki

    ama sonucunda yok olmakta var bence bu deney denenmemeli durması gerekiyo olmamalı dmm blki snucunda güzel sylr de olabilir ama dier bir sonuc olarkda yok olmkta var bn ecelimin kndiliğinden glmesini istiom birisinin ecelimi getirmesini istemiyom valla dierleri ne düşünürse düşünsün umrumda diil bunun sonunda yok olmkta var

    04 Eyl 2008 | #

  104. chor diyor ki

    tırsıom yaaaaaa

    04 Eyl 2008 | #

  105. komilge diyor ki

    :cry:YA BENCE GERÇEKTEN SAÇMA TUHAF BİR DENEY İÇİN İNSANLIĞIN SONU İLE OYNANIYOR BİZ DÜNYA YA BU DENEYLERE ADET OLMAK İÇİN Mİ GELDİK ALLAH DÜNYAYI HAZ .MUHAMMEDİN NURU İLE YAATTI…..BİLİM ADAMLARINA SORMAK LAZIM SİZİN DİNİ BİLGİNİZ NE KADAR………………………………….????????????

    04 Eyl 2008 | #

  106. komilgem diyor ki

    :neutral:ARKAAŞLAR BEN CE GERÇEKTEN ÇOK SAÇMA BİR DENEY ÇÜNKÜ BUNUN SONUCUNDA KÖTÜ OLAYLAR OLABİLİR VE İNSANLIĞIN SONU DA CABASI HEM ZATEN ALLAH DÜNYAYI HZ. MUHAMMEDİN NURUNDAN YARATTI……… ŞİMDİ BİLİM ADAMLARINA SORUYORUM SİZİN DİNİ BİLGİNİZ NE KADAR …………….???????????????????:neutral:

    04 Eyl 2008 | #

  107. özge diyor ki

    yaşlarınız ne bilmiyorum ama bence bazılarınız gerçekten dalgaya vurmuş bu olayı. tabiki yanlış bir şey zaten yeterince doğanın bütün metaryallerini değiştirdiler şimdide bu insanlığı yoketmek bu kadar hoşalrna gidiyosa kendi beyinlerindeki insanları toplayıp sonsuz mutluuğa ulaştırsınlar. insan oğlu zatenbaştan başa hata yapıyo. doğa insan oğlunu değil insan oğlu doğayı terketti ve hala arkasına bakmadan tekrar tekrar bunu yapıyo gençler kendinize gelinde dünyada neler oluyo bir bakın isteseniz ha dalganıza bakmaktansa…

    04 Eyl 2008 | #

  108. ozan diyor ki

    valla dünyanında insanlarında cıvkı çıktı artık şu deneyi yapsalarda son gelse artık bunu gercektende istiyorum

    04 Eyl 2008 | #

  109. vedat diyor ki

    burada bırısı kaderımızı yasamak yerıne bu buytuk patlamayı 0neden yapıyolar dıyo kaderde varsa zaten yasamış olcaksın.kadere serre ınanan allaha azıcık ınancı olan adam bu tur saçmalıkların sonunu dusunmez.sonumuzda gelecekse allahın hıkmetıdır yanı.

    04 Eyl 2008 | #

  110. zafer diyor ki

    yahu merak ede ede bunumu merak ediyorlar o kadar dünyayı düşünüyorlarsa gitsinler küresel ısınmaya çare bulsunlar:evil:

    04 Eyl 2008 | #

  111. murat diyor ki

    sey arkadaslar bence bakıp gorelım yorum yapmanın hıc anlamı yok saten dunya hergun batıp doguyor :p:.:pp.p:p:p:p:pppOOOOoo:.O:o.o:.Oo:.Op:p:Ğ:ğ:ğ:ğğ

    05 Eyl 2008 | #

  112. emre diyor ki

    her insanın ölümü kendi kıyametidir hiçbirimiz ölümsüz değiliz zaten neden bu kadar tırsıyosunuz zaten ölsenizde göreceksiniz dünyanın sonunu

    05 Eyl 2008 | #

  113. burcu diyor ki

    yaaa neler olmuş hiç haberim yok biri banada anlatsın nelr oluooo

    05 Eyl 2008 | #

  114. berk eren tepe diyor ki

    Deney 10 Eylül’de başlayacak dev mıknatıs 18 parçadan oluşuyor ve bunlardan 9 big bang tüneline yerleştirildi

    05 Eyl 2008 | #

  115. gerrard diyor ki

    bi kere şöyle bir yanlış anlaşılma var big bang deneyi diyorsunuz bu deneyde big bang de ortaya cıkan enerji yok deneyde ortaya çıkacak enerji çok büyük ama big bang deki kadar değil kara delik oluşma ihtimali var deniliyuor bunu diyen bazı sivil örgütler ve 2-3 bilim adamı
    deneyde dunyanın her tarafından toplam 2000 e yakın fizikçi bulunacak bu adamlar bu kadar salak mı yani bu kadar fizikçinin görüşünü yok sayıyorsunuz ve 2 tane komplo senaryosu atark ısım yapmaya calısan 2 bılım adamına ınanıyorsunuz bole bır sacmalık olamaz
    zaten ole bi risk olsa bile yapılmaya değer bir deney cern in her ne deneyi olursa olsun hep destekliyorum ben bilim için herşey göze alınabilir

    05 Eyl 2008 | #

  116. !!!! diyor ki

    bazıları bılım adamlarının dini bilgisini sorgulamış emın ol dini bilgileri senden cokdaha fazladır zaten onemlı olan sey su adam orda bilim le ugrasıyor bıseler kesfetmek ıcın gecesını gunduzune katıyor sadece bilim için kendını bır cok seyden mahrum edıyor sen gelmıssın burda dın diyorsun
    bilimle din bırbırınden ayrı seylerdır asla da birbirlerinin içine gırmezler gırerlerse cunku ne bılım ılerler ne de dını degerler kalır kısacası bılımın ılerlemesı ıcın dınden uzak olmalıdr.orta çagda skolastık dusunceden dolayı kılısenın aptal baskısından dolayı bılım durma noktasına gelmıstır dunya yuvarlak denmıs adam adama ıdam cezası vermısler.din yeterınce bılımn onunu kestı sımdı sıra mılımde

    05 Eyl 2008 | #

  117. vahtettin diyor ki

    gelecekse geLsin :evil:

    05 Eyl 2008 | #

  118. serkn diyor ki

    Bu deneyde ilk defa dev sayaçlar ile enerji ölçümü yapılacak yani öle karadelik felan fişman ortaya çıkamayacak…daha insanlık o sevide değil.quantum fiziği soğuk fizyon teknolojisi daha su üstündeki buzuldur…burda salt artı enerji elde etmek isteyecekler yeni yollar deneyecekler….bence de olumlu çünkü fosil yakıtlar asıl dünyanın sonunu getiriyordu. ısınım bu fosil yakıtlardan çıkan salınımla doğru oranılıdır….10 eylülde elde enerjiden sonra bir de madde madde,enerji enerji,eneri madde çarpışmaları ile büyük akıl ile ilişki de kurulabilir bu sadece bir varsayım yani atomlar elektronlar küçük evrende akış açısına göre hareketlerini değiştiriyor biz de evrende hareketi bi nevibu şekilde değiştire biliriz…bu dünyanın sonu değil şimdi zaten başlıyoruz….

    05 Eyl 2008 | #

  119. _bigbang_ diyor ki

    ya einstein bilir, ya stephen hawking ya da türk pro. su bilir.:mrgreen:
    küçücük bir yanlış insanlığı yok eder boşuboşuna deney yapıolar.
    bulamazarsa ardıkları deneyi ben onları artık…:???:

    05 Eyl 2008 | #

  120. melek diyor ki

    ben size katılmıyom.yani delice birşey bu. :D :evil:

    05 Eyl 2008 | #

  121. burak diyor ki

    komilgem bey size katılıom.:d bravo hadi diyelim deney olmadı ve dünyanın sonu geldi o zman ne bok yiceksiniz ha.

    05 Eyl 2008 | #

  122. gülçin diyor ki

    benim deli bir abim var. o size :oops,ben de size katılllllllllllllllmmmmmmmmmıııııııııııyyyyyooooooooooorrrrrrruuuuz. bu deneyi rüya :evil: nızd :lol: a g :mrgreen: :neutral: görün hı hhhhhhhhhhhıı.

    05 Eyl 2008 | #

  123. senem diyor ki

    ya arkadaslar… simdi diyorlar ki bide, geçmise veya gelecege de gidile biliniormus bu makineyle.. e o zamaan mutlaka bi sekilde dunya yok olmustu ki zaten… geçmiste yapilmis olsaydi sidi yoktuk.. ki gelecekte yapilmis olsaydi da, bize haber veren olurdu… spielberg in ve digerlerin filmleri gerçek olabilirmi?
    valla akil karisitiri bu anca benden söylemesi…

    05 Eyl 2008 | #

  124. ONUR diyor ki

    Aynı zamanda bilim adamları uyarıyor ve diyorlarki;Bu patlamanın sonucunda başka boyutlar oluşacak ve diğer boyutlardan gelen misafirlere hazır olun diyolar.Yani arkadaşlar oyunlarda savaşıyorduk ya dünya dışı zeki yaşamla işte o artık gerçek olacak ama bizler neyseki oyunlardan alışkınız ama bunda bi fark var ölünce bi hak daha vermicekler bize.Ama KURTULUŞ GÜNÜ gerçek olacak…

    05 Eyl 2008 | #

  125. Memati diyor ki

    Arkadaslar sonucunu tahmin edemiyoruz yani tehlikeli bisey nere ne olursa olsun delik ilk jupiteri yer yane jupiter gittiginde oruca namaza baslayin

    05 Eyl 2008 | #

  126. senem diyor ki

    uzaya çiktik , yerin dibine de girdik, dunyayi zaten gezdik… ee ne kaldi?
    insan oglu doyumsuz…

    05 Eyl 2008 | #

  127. senem diyor ki

    bide bence… belki olagan üstü gelebilir ama.. simdi genelde fransa ve isviçre, depremlerin hiç olmayan yeri derler, neden acaba?
    simdi bunu gerçeklestirebilmeleri için mutlaka ama mutlaka bi iki kuçuk dney yapilmistir? yani söyle açayi konuyu:
    hiç bir zaman gerçek buyuk deneyler kuçuk deneyler olmadan yapilmaz. simdiye kadar da yapilmistir bence, olan depremlerin açiklamasi olabilir.. yani yapilmis olan kuçuk deneylerin yaratmis oldugu kuçuk dalgalanmalarin sebebimidir?

    05 Eyl 2008 | #

  128. einstein diyor ki

    dünyanın en büyük deneyine hazır olun.çok heyecanlıyım.insanoğlu dünya üzerindeki hakimeyetinden emin bir şekilde tehdit görmediğini sanarak herşeye egemen oluyo.bunu philedelphia deneyi gibi örtbas edemeyecekler deney başarılı olursa zamanda yolculuk ışınlanma yıldızlar arası yolculuk çok yakında mümkün olacak ancak bu deney karadeliklerin oluşmasına ve dünyanın yok olmasına sebep olabilir.bilim adamları akılsızmı demişsiniz böyle bir riske girerlermi demişsiniz ama bu big bang patlaması burda hiç bir fizik kuralı geçerli değildir ne olacağıda kestirilemez zaten daha önce denenmediki.

    05 Eyl 2008 | #

  129. senem diyor ki

    arkadaslar neden acaba marsa ta ve baska gezegenlerde insan oglu yasayabiliri diye arastiriyorlar? dunyaynin sonu geldiginde baskalari oraya kaçsin diye mi ki ?
    valla insanin paranoyak olmamasi elde degil

    05 Eyl 2008 | #

  130. _MartiaL_ diyor ki

    Yav sizene Dünya nası olustuysa olustu Dünya’daki yasamı öldürürseniz “Biz Dünya’nın nası olustugunu bulduk ama isanlıgı öldürdük.Cok mutluyuz”diyrcekseniz ve bunca insanın ahını almayı göze alıyosanız buyrun yapın deneyinizi

    05 Eyl 2008 | #

  131. _MartiaL_ diyor ki

    Arkadaslar kelimeler tam cıkmamız onun için demek istedigimi tekrar yazıyorum Sizene!Dünya nasıl olustuysa olustu Dünya’daki yasamı öldürürseniz “Biz Dünya’nın nası olustugunu ögrendik ama yasamı öldürdük.Genede mutluyuz” mu diceksiniz.Eger bu sonucu ve bunca insanın ahını almayı göze alıyorsanız buyrun yapın deneyinizi

    05 Eyl 2008 | #

  132. _pisiko_ diyor ki

    YA ACELENİZ NE BEN Bİ 60 YAŞIMA GELİYİM ONDAN SONRA SİZ NAPARSANIZ YAPIN BU DÜNYADA BİZDE YAŞIYORUZ ZATEN DÜNYANIN SONU DA HERŞEY GİBİ İNSANOĞLUNUN ELİNDEN GELECEK

    05 Eyl 2008 | #

  133. samet diyor ki

    olması muhtemel hatta oluşacak patlamdan sonra yırtlıma olursa zamnda yolculuk bile söz konusu:::..:roll:

    05 Eyl 2008 | #

  134. berk eren tepe diyor ki

    Bunun imkanı yok çünki 3000 bilim adamından sadece 2 kişi bu teoriyi söylüyor yani mantıklı olsa buda % 98 oranında böyle bir teori yok ama % 2 oranında olduğu söyleniyor

    05 Eyl 2008 | #

  135. berk eren tepe diyor ki

    Ben daha 11 yaşındayım, ben ve babam bu deneyi çok yakından takip ediyoruz. Ve şu anda mıknatısı 10 parçası bigbang tünelinde ve diğer 7 parçası yerleştiriliyor. Dev mıknatıs 19 parçadan oluşuyor ve deney 10 Eylül’de başlatılacak ve bu arada bu deneyin yapılma olayı sadece %30 oranında çünki şu anda
    CERN şirketine açılan davayı kabul edilirse deney yapılmayacak
    olabilir.

    05 Eyl 2008 | #

  136. baran diyor ki

    arkadaşlar
    kara delik konusunda haklılar daha önceki yıllarda gökkuşağı deneyi diye adlandırılan bir deney sonradı uzayda bir wormhole(solucan deliği) açıldı bu deneyde kullanılan cisim 900 kilometrelik bir alanı 5 dakikada ilerledi e bu sadece elektirik ile yapıldı burda iki atomun çarpışmasından söz ediyoruz eğer bu deney dünyanın nasıl oluştuğu hakkında bize yol gösterecek ama dünyanın yok olmasını sağlıcaksa bence buna değmez…

    05 Eyl 2008 | #

  137. berk eren tepe diyor ki

    Bu teoriyi başlatan 2 bilim adamının adı:Walter Wagner ve Luis Sancho

    05 Eyl 2008 | #

  138. KORAY diyor ki

    YA BU DENEY YAPILDI BİTTİ ZATEN..2 EYLÜLDE OLMASI GEREKEN TARİHTEN DAHA ÖNCE YAPILDI.BİŞİİİ OLDUGU FALAN YOK.BU DENEYİ YÜRÜTEN BİLİM ADAMLARI KISA Bİ AÇIKLAMA YAPTI.KORKULDUGU GİBİ BİŞİ OLMADIGINI AMA TAHMİN ETTİKLERİNDENDE ÇOK İLGİNÇ VE OLAGAN ÜSTÜ ŞEYLERİN OLDUGUNU EVRENİN VAROLUŞU İLE ALAKALI Bİ ÇOK SORUYA CEVAP BULDUKLARINI VE DAHADA İLERİYE GİTTİKLERİNİ AÇIKLADILAR.KISA Bİ ZAMAN SONRA DAHA DETAYLI Bİ AÇIKLAMA YAPACAKLARINI DUYURDULAR.YANİ KONU HALA ESRARINI KORUYOR.DAHA DOGRUSU BİZ BİLMİYORUZ SONUÇLARINI.AMA BAKIN HERKESİN KORKTUGU GİBİ SON FALAN DA GELMEDİ….YAYGARACILARA DUYURULURR:cool:

    06 Eyl 2008 | #

  139. hedehödö diyor ki

    ya cidden cok aptal yorumlar var.Arkadasım bu nası bi mantık yok dünya yok olucak azrail canımızı alıcak ahirette nasıl hesap vericez bilmemne.Hadi diyelim oldu patladı catladı dunya olduk hepimiz.LAN İNSANOGLU KENDİ ELİYLE YAPMIS OLMUYORMU HERSEYİ?HANİ KIYAMET?ORTADA DİN Mİ KALIR?2 dk. mantıklı ol yada sus ya

    06 Eyl 2008 | #

  140. KORAY diyor ki

    BU ARADA MAAAŞALLLAH HERKES YAZMIŞ ETMİŞ AMA DAHA DENEYİN GERÇEKLEŞTİĞİNİ BİLMİYOSUNUZ.YORUMCULLLLL OLDUGUNUZ KADAR TAKİPÇİ DE OLABİLSEYDİNİZ KESKE…

    06 Eyl 2008 | #

  141. hedehödö diyor ki

    ayrıca bence sonucu ne olursa olsun yapılmalı.ortaya birsey cıkmazsa cıkmadıgıyla kalır.ama ya olursa?kötü bir son olsa bile deger.yıllardır ugruna savasların yasandıgı hayatımızn neredeyse yarısını esir almıs bir kavramın varlıgı yada yoklugu ortaya cıkacak.iste bu yüzden bence dünyanın en büyük deneyidir.Deneyin basarılı oldugunu bir dusunun.insanlıgın nasıl bir döneme girecegini, bütün tabuların yıkılısını…

    06 Eyl 2008 | #

  142. zekaaaa diyor ki

    ayıp be ayıp insanların kaderleriyle oynamak bu kadar kolay mı unutmayın ki bir çok bilim adamı da deney yaparken ölmüştü işallah bunlar onlardan olmazda bizede zarar gelmez gelsede merak etmeyin saten olacağı varsa eğer sonumuz geliyosa bunu engelleyemeyiz zaten olacaksa olur yani ALLAH NE YAPACAĞINI VE NE YAPTIRACAĞINI BİLİR … bilim adamlarının kendilerini bu kadar yormalarına gerek yok insan oğlu saten hertürlü yoldan hazırlıypodu sonunu bunlar biraz daha hızlandırıyolar o kadar :neutral::neutral::neutral::neutral:

    06 Eyl 2008 | #

  143. !!!! diyor ki

    2 tane deli çıkıp kara delik falan diye rotalığı 56 ya götürüyor tüm dünyada bu 2 bilim adamını adamdan sayıp dinliyor aklı sır erdiremiyorum cern’de 2000 e yakın fizikçi olacak deney zamanında onlar hiç bir tehlike yok diyorlar ama insanlar o 2 kişiye inanıyor
    tehlike,risk her deneyde vardır bu inkar edilemez ama bilimin ilerlemesi için bunlar yapılmak zorunda bu deneyin 50 yıla dayanan bi geçmişi var yıllardır bunun için hazırlanılıyor.bir terslik olacagını kesinlikle dusunmuyorum zaten sayaclarla da enerjı akımı kontrol edılecek dıyorlar ve deneyı ıstedıgımz anda durdurablrz deniliyor
    kesınlıkle yapılmalı ınsanlık ıcın cok buyuk bır adım olacak

    06 Eyl 2008 | #

  144. erol diyor ki

    SONUÇTA İNSAN OĞLU SON 10 YILDA YAVAŞÇA DÜNYAYI AŞIRI VE KİRLİ ENERJİ KAYNAKLARI İLE YOKOLMA SÜRECİNE SOKMUŞ DURUMDA , BELKİ DÜNYA İNSAN İHTİYAÇLARINDAN KAYNAKLI BU AŞIRI ENERJİ AÇLIĞININ TÜKETİMİNDEN YOK OLMAYACAK AMA BİLİNEN ÇEVRE VE İNSAN VARLIĞININ ENİNDE SONUNDA YOK OLACAĞI KESİN, İNSANIN OLMADIĞI DÜNYADA ZATEN PRATİKTEDE YOK OLMUŞ DEMEKTİR. BÖYLE BÜYÜK BİR RİSK VARKEN BU DENEYDEN VE BUNUN GİBİ DENEYLERDEN Kİ, BUNA İNSAN VARLIĞINI VE RUH VE VARSA ÖTEKİ DÜNYA KAVRAMINI ANLAMAMIZA SAĞLAYABİLECEK İNSANLARI NESNEL VE SAĞLIKLI SOMUT VERİLER ÜZERİNE DÜŞÜNMEYE İTEBİLECEK GENETİK KOPYALAMADA DAHİL, KARŞI ÇIKMANIN NE MANTIĞI VAR. GELECEKTE EVRENE YAYILARAK BİRDEN ÇOK DÜNYADA İNSAN VARLIĞINI SÜRDÜREREK İNSANLIĞIN YAŞAMINI GARANTİ ETMEK MÜMKÜN AKSİ HALDE BU OLANAKSIZ YANİ BİRGÜN DÜNYAYI GÜNEŞ YUTDUĞUNDA VEYAHOT DEVİR KAYANIN ÇARPARAK YOK ETME OLASILIĞINDA İNSANLARIN YAŞAYA BİLECEĞİ BAŞKA DÜNYALAR ŞART. BUDA ANCAK SONSUZ VE TEMİZ ENERJİ KAYNAĞIYLA MÜMKÜN OLABİLİR SONSUZ ENERJİ İLE KİRLENEN DÜNYAYI BİLE TEMİZLEMEK VE HATDA DAHADA GÜZELLEŞDİRMEK MÜMKÜN BUNU YAPABİLMEK İSE SADECE EVRENİN OLUŞUMU VE MADDENİN TÜM ÖZELLİKLERİNİ BİLMEKLE MÜMKÜN. AKSİ DURUMDA KOYUN GİBİ OTLANIRKEN BUÇAKLA YANI BAŞIMIZDA BOĞAZIMIZI KESECEK KASAPTAN (CAHİLLİK) HABERİMİZ BİLE OLMAZ YADA KASABI GÖRÜRÜZ FAKAT ELİNDEKİNİN NE OLDUĞUNU ANLAMAYIZ. SONUÇ OLARAK DOSTLAR, BU GİBİ DENEYLER ŞART MERAK ETMEYİN ŞAYET BU DENEY SE BİZİ YOK EDECEK OLAN KENDİ KENDİMİZİ ZATEN YOK ETDİĞİMİZDEN BUNU DAHADA HIZLANDIRMIŞ BİR ŞEKİLDE ACISIZ BİR YÖNTEMLE ÇABUCAK YAPMIŞ OLURUZ, KALDIKI BUNUN OLMAYACAĞINI SÖYLEYEN BİLİM İSNSANLARINDAN DAHADA İYİ BİLMİYORUZ BU KONUYU VE ŞAYAT BÖYLE BİRŞEY OLACAKSA İLK ÖLECEK OLANLAR BU DENEYİ YAPACAK OLANLAR DEĞİLMİ, BUNLARINDA CANI TALIDIR HERALDE DİMİ :roll:

    06 Eyl 2008 | #

  145. senem diyor ki

    evet valla erol sana katiliyorum . gerçekten eger bu deney kara delik yaratacaksa (ki zaten biz delmisiz dunyanin…. tabakasini :)) ki buda eger zamana yolculuk gibi bisi de sagliyorsa, mtlaka dedigin gibi , benimin de dun dedigim gibi , bi sekilde , fantastik filmlerde oldugu gibi bi sekilde haberimiz olurdu eskiden gelenler ne bilim, gelecekten gelen insanlar…
    haber veren olurdu, ve Bruce Willis gibi de kurtaricimiz olurdu
    korkmayi arkadaslar… o kadar fizikci, yani boru mu bu??

    06 Eyl 2008 | #

  146. HATİS diyor ki

    arkdaşlar gırgır amaçlı yazılarıda gördüm ancak bu ciddi birşeydir hepimiz öleceğiz ama birilerinin bizim sonumuzu getirmesi hiç hoş değil ayrıca boş çavuşlar sıçar bokunu avuçlar doğru yani

    06 Eyl 2008 | #

  147. irem diyor ki

    korkulcak bişey yok,bu dünyada daha kıyamet olayı gerçekleşicek.kıyametten öncede alametleri…ve bunlar allah tarafından olucak szinde bildiğiniz gibi.
    bilim adamlarının deneyiyle kıyamet falan kopmaz arkadaşım.saçmalamayın yani..
    bence başarılı bi deney olucak,yeni şeyler keşfedilcek.bu bizim yararımıza olucak.
    tutki başarız oldu..olabilcek en kötü şey deprem.bu deney başarısız olursa akabinde depremler meydana gelebilir
    ama kesinkle dünyanın sonu gelmezzzzzz!!!
    (kıyametin kopacağını sanıp saçmalayanlara sözüm)

    06 Eyl 2008 | #

  148. birkanalp diyor ki

    DÜNYANIN SONUNU GETİRECEK BİR DENEY YAPILA BİLİYORSA ZATEN ARTIK BULUNACAK BİRŞEY KALMAMIŞTIRVE YAŞAMANIN BİR AMACIDA YOKTUR!!!!!!

    07 Eyl 2008 | #

  149. Güven diyor ki

    Slm Arkadaslar Gördüm Ki Bircok Yorum Yapılmış Bazı Arkadaşlarım Kendilerini Espiri Yapmak Tan Alı Koyamıyorlar
    Hatırlatırım Cernobil faciasın da 100 lerce İnsan ölmüstü Ve 100 ler ceside Hasta kalmıştı peki Bu Nükleer Patlama Yı ALLAH’ı UTAHALA Mı istemis ti Bence Hayır İnsan Oglu İnsan oglunun İçindeki Kazanma Duygusu Savas Lider olma Ender olma En iyi Yaşama Duygusu dur Bence Demem o kı Birşeyi Bile Bile Yapıp Ta Allah Öyle olmasını İstedi Demek Yanlış Tamam Belki Bu Deney Bişiyleri Öğrenmelerini Sağlıycak İnsan oğluna Faydalı Bir Sonuc Doğacak ola bilir Amma Kesin Dir ki Zararlarını Da Göz Ardı Etmek Lazım Her Şeye Bilimsel Deyil De Farklı Yönler Den De Bakmak Lazım Allah İnananları Korusun Yolunu Hz.Muhammed in yolu Tayin Eylesin İnşallah:neutral:

    07 Eyl 2008 | #

  150. miray diyor ki

    bu deney mutlaka yapılmalı..bu deney sonucunda gerçekten önmeli buluşlara imza atılcak bence inanıyorum..ya sadece fizik alanında değil tıp alanında ve daha bi çok alanda farklılık yaratıcak bu deney..bi de şu cern e dava açan bilim adamlarına da yuh diyorum harbi yuh yaa kara delik oluşcakmış da dünyayı yutucakmış da dünyanın sonu gelicekmiş çocuklar bile güler buna.. yaa bu deneyde yer altında gerçekleştirilecek patlama sonucunda açığa çıkan enerjinin kaç kat fazlası doğada zaten meydana geliyo doğal patlamalar sonucu..ama avrupa insan hakları mahkemesine teşekkür ediyorum davayı reddetmiş süper yaa koptum onlar da anlamışlar ne kadar saçma bi dava açtıklarını..:grin:

    07 Eyl 2008 | #

  151. hakan diyor ki

    ÖZLENEN GUN GELECEKSE ÇEKİLEN ÇİLE KUTSALDIR

    deneyin yapılmasından yanayım

    07 Eyl 2008 | #

  152. ferhat anar diyor ki

    Son 4 gün Kladı bakalım ne olcak karadelik cıkarsa 4 senemis war
    hadi hayırlsı :)

    07 Eyl 2008 | #

  153. carrus diyor ki

    :twisted:BOKU YEDİK

    07 Eyl 2008 | #

  154. ahmet diyor ki

    hocam bu olay benım hosuma gıttı ya . dunyanın olusumunun denenmesı falan .hele uzay bılımlerı bolumunu kazandıgım bu yıl yapılması cok daha ılgımı cektı. belkı bu deney sonun da gıttıgım bolum un kıymetı anlasılır .gelen gecen benle kafa bulmaya calısmaz.insanlar ne cahıl ya .:???: kafasına gore bılmeden arastırmadan sallıo.herkes kara delıkden bahsedıo. ne kadar tehlıkelı oldugundan. madem cok bılıosun o zaman bıgbang olayını gel sen acıkla.eger bılınmesı ıcın bu deney gereklı ıse. en azından yuzde 10 luk bıle olsa basarı sansı varsa ben ce denen melı. kulaktan dolma bılgılerle de bu deney hakkın da yorum yapılmasın .eger sonumuz gelecekse kuresel ısınma yerıne bu olay sonucu gelmesını tercıh ederım. saygılarımla…:roll::lol::???::smile:

    07 Eyl 2008 | #

  155. zeynep" diyor ki

    ya biz …. yle çıkalım sonra gelsin dünysnın sonu of yaa ölücesssssssssssss

    07 Eyl 2008 | #

  156. sırdaş diyor ki

    gerçektende dehşet verici bir deney tüylerim şimdiden ürpermeye başladı bilim için dunyanın sonu gelcekse canımı vermeye hazrım insanoğlu doğuşundan bu yana merak ederk ilerleyip keşf etmemişmidir yaratıcnı insanalra verdiği meraktan doğan bir şey bu onun için dunyanın sonu getirce bile yaratıcı buna izin vermeycektir çünkü bugüne kadar merağın insan oğlunu getirdiği son nokta budur bir merak savaşıdır ölsem bile benim için bir savaşın savşçısı gibi kendimi adamış his ederim kendimi onalrın arasından biriymiş gibi his ediyorum keşke bende bilimadamı olsam ve bu deneyin içinde olabilsem…BİLİM İÇİN HER TÜRLÜ FEDAKARLIĞA HAZIRIM…

    07 Eyl 2008 | #

  157. maloz fizikci diyor ki

    İnşallah başarılı Olur ama Bişi sorucam Işınlanma olursa nasıl olucak akbil le mi ışınlanıcaz yoksa bilet mi alıcaz :D ay cok komiqim ya ışın taksi de olurmu acaba

    08 Eyl 2008 | #

  158. ibiş diyor ki

    tanrının foyası ortaya çıkıcak…

    08 Eyl 2008 | #

  159. true diyor ki

    Merak etmeyin dünyanın sonu kıyamat gelmeden gelmez kıyametide 2 tane piskopat bilim adamı getiremez. İsrafil gorevini kimseye vermez :lol:

    08 Eyl 2008 | #

  160. elif diyor ki

    ya o 2 bilim adamını sorgulayan gençler çok mu biliosunuz kio bilimadamlarından konuşuosunuz adamın bi bildii vardır heralde dielimki ışnlanmayı milmemneyi buldular aksi takdirde ya dünya yok olursa kim kullancak o bulşları he:wink:

    08 Eyl 2008 | #

  161. morf!n diyor ki

    bence kimse tanrıcılık oynamasa dünya bugün bu durumda olmazdı. bunu söylemek cehalet değil dindarlık hiç değil. gözümün önüne bilimkurgu filmleri geliyo adeta. ya bunun başındaki o bilimşeyleri birer ego manyağıysa? hepsi mi demeyin en baştakiler diyorum. gerisini uyutmak kolaydır zaten. dünyanın oluşumunu öğrenerek amaçları yeni bir dünya yaratabilmek. çünkü sahip olduğumuz dünya artık bizim zulümlerimize dayanamıyor. bu bizlerin suçu. ve tanrı gerçekten akıllıysa tahtını o salaklara bırakmayacaktır… paniklerdeyim açıkcası. umarım herşey küçük bir deneycik olarak kalır :shock:

    08 Eyl 2008 | #

  162. Sercan diyor ki

    bence dünyanın sonu bu . dünyanın nasıl oluştuğunu öğrenisrek Allah’ımizin gizemli yarattığı şeyleri öğrenmiş oluruz ve böylece gizemli yaratılmanın önemi olmazdı bugün yatıyorum yarın uyanamazsam nasiptir napalım:???: cennetliksem hak etmişimdir giderim cehennemlik isem cezamdır razı olurum :cry: hakkınızı helal edin

    08 Eyl 2008 | #

  163. esra diyor ki

    arkadaşlar arastırmadan yorum yapmayın lütfen.karadelik olayı kesinlikle sacmalık.orda 2000den fazla bilim insanı war.bu deney insanlık için çok faydalı olabılecek bir deney başarılı olursa.kanser tedavisinden kuresel ısınmaya;radyasyonlu,nükleer atıkları etkisiz hale getirebilecek bir bilim dünyasına adım atmamızı saglayacak.belki de bütün dünyanın üçbuçuk attıgı küresel ısınma felaketinden kurtaracak bizi.zaten kapsamlı bir araştırma yapsanız sonucu idrak edebilirsiniz.bunun için bilim insanı olmak gerekmiyo!

    08 Eyl 2008 | #

  164. mehmet diyor ki

    bu deneyi bmerak etrtikleri için yapıyolar.ama insanın başına ne gelirse ya meraktan yada….:mrgreen: yüce tanrım yaratmış işite dünyayı be kardeşim size ne nasıl olduğundan yaşıosan bızıklama şu ewreni:evil::evil::twisted:

    08 Eyl 2008 | #

  165. mehmet deha man diyor ki

    herkese selam ama yazılanların hepsi saçma bana göre big bang büyük patlama olumlu bi theory olmaksızın benim içinde ii old yaptığım çalışmalarda big bang in dünya için ii bir deneyim olacağının düşünüyorum zaten big bang deneyi gerçek olmaycak adı üstünde theoriic bir düşünce doğayı ve insanları etkileyecek bir şey olamaz
    bana ulaşın banana_890@hotmail.com

    08 Eyl 2008 | #

  166. ege diyor ki

    deney din kavramının da ortadan kalkmasına sebep olacak bence. dünyanın ve akabinde diğer gezegenlerin de oluşumu anlaşılınca herşeyi tanrı yarattı görüşü de ortadan kalkacak. bu kadar beklenilmesinin sebebi de bu zaten dünya din konusunda kaos yaratacak karışıklıklar içine girebilir yeni bir reform diyebiliriz bunu yapan bilim adamları da galileo ve luther gibi bir misyonu barındırmaktadır…

    08 Eyl 2008 | #

  167. alper diyor ki

    komunist misiniz?bilimi ilahlaştırmayalım arkadaşlar,bilim çok önemli olabilir,insanlığpa katkısıda olabilir ama bu sadece yararlı bir uğraştır,bilimi herşeyin üstüne koymak her sorunun yanıtını onda aramak yanlıştır.evrenin hassas yapısı ve daha bir çok şey ALLAH’ın varlığını ispatlıyor,bizlere yaratıcının yol göstermesi mantıklı ve kuvvetli bir ihtimaldir ve böylede olmuştur zaten.herşey bu kadar ortada ve aşikar.u deneydende böle bir sonuç çıkacağıda kesin.

    09 Eyl 2008 | #

  168. hasan diyor ki

    sanayi dewriminden bu yana dünya hergün daha da yıpranmaktadır insanlara yardım edileceğine paralar yeni silah araç vb…. gereksiz birsürü sanayi kollarına harcandı şunu demek istiyorum ki zaten biz dünyayı uzun zamandır el birliğiyle yok ediyoruz big bang deneyinin sonucu ne olur bilmiyorum ama o deney için harcana paranın miktarı milyar dolarları geçti zaten dünyanın sonu çok uzak deil su bitio atmosferin dengesi bozuluyor S. Hawking in biçtiği 80 yıl kalan dünya ömrü büyük ihtimallle tutacak (inşallah patlama sonucu yerinaltından su çıkar da bi işe yarar deney:lol:)

    09 Eyl 2008 | #

  169. orhan diyor ki

    neymıs kara delık cıkcakmıs nerden cıkcak arkadasım karadelık once dunyada kapanması gereken deliklerle ugrasın bırakın kara delıgı melıgı cıkarsa da cıksın napalım yani ben ztn işsizim =)))):mrgreen:

    09 Eyl 2008 | #

  170. bino diyor ki

    ARKADASLAR MAKARAYAMI ALIRSINIZ BİLMEM AMA BENDEN SÖYLEMESİ ABDESTLİ DOLASMAKTA FAYDA VAR.OKUDUGUMDAN ANLADIIM BU.:wink:

    09 Eyl 2008 | #

  171. fenasercan diyor ki

    amaaan yaa bırakın yapsınlar ha 3 cm kymıs ha 5 sonuçta bu olay insanlara kaycak…o yüzden yapsınlar bakalım bu olay müslümanlara yarar gevurlara zarar ( kıyamet gelsede kopsak) nhah RAHAT OLSUN RELAXX OLUN huri kızları bizi bekliyo :D:DD:……………………

    09 Eyl 2008 | #

  172. horoz diyor ki

    aynen kanka haklısın baksana heryerde insanlar kan ağlıyo her yerde savaş terör böle dünyamı olur madem böle bişey olucak dünyanın sonu gelcek diyolar O zaman İnsanlık yapıcaksanız bırakın bu deneyi yapsınlar.SAvaştan yokolcagımıza BİLİMDEN yok olalım buda en mantıklısı….AMA HER ZAMAN RAHAT OLCAKSIN……..;)

    09 Eyl 2008 | #

  173. bino diyor ki

    Bu arada Kur-an kıyamet bahsinde kara deliklerden bahseder

    09 Eyl 2008 | #

  174. fatih diyor ki

    ya dünyada sizin gibi geri kafalılar varsa zaten patlatsınlar yaşanmaz bu dünyada hem öyle dediğiniz gibi bişey olucak olsa bu adamlar bu deneyi yapmzlar zaten ilk ölücek olanlar kendileri olur bence hiç bişey olmucak olucaksada boş yaşamak yerine dolu ölelim haa ama deprem olayı doğru olabilir çünkü yer kabuğuna etki edebilcek bi deney ufak çaplı bi sarsıntı hissedebiliriz dikkat edin

    09 Eyl 2008 | #

  175. CernFCK diyor ki

    Çok merak ettiğim, geceleri beni uyutmayan, en ince ayrıntısına kadar araştırdığım ve herşeyini bilmek istediğim bir deney…Bu deney dünyanın sonunu getirmeyecek…Ame benim bir şüphem var ki o da bu deneyin amacına ulaşamaması…Çünkü çok zayıf bir ihtimal istenilenlerin bilinmesi, görülmesi…

    Eğer başarılı olunursa emin olun dünyada teknolojik olarak çok büyük adımlar atılacak..

    09 Eyl 2008 | #

  176. ösqe diyor ki

    bence qesinliqle yapılmalı dünyanın sonu alcaq die geleceq günlere qatqı yapılmasın mı? o zaman her deney de her xzaman her olaylarda tehlikelere var bunlara göze almasaydıq bu gün bu qadar teqnolojiyi geliştiremezdiq bence yapılmalı:razz:

    09 Eyl 2008 | #

  177. ösqe diyor ki

    her zaman yaşamda riksler vardır eğer bu riksler göze alınmassa hiç bir şey başarılamaz bence bu deney yapılmalı bu arada önceki zamanı gidebilmek için karadelik gerekli die okumuşdum izefiyet teorisinde belki geçmiş zamana gideriz:wink:

    09 Eyl 2008 | #

  178. CeReN diyor ki

    DÜNYANIN SONU GELMİŞSE EĞER BUNA HİRBİRŞEY MANİ OLAMAZ. ALLAH’A EMANETİZ. BİZİM İÇİN EN HAYIRLISINI O BİLİR. O İSTEDİĞİ ZAMAN OLACAK OLAN OLUR.

    09 Eyl 2008 | #

  179. şemsettin diyor ki

    bana göre değil bu zaman 3000 yıl sonra olsa bile insan oğlunun dünyanın nasıl yaratıdığını bulamayacaktır. KARDEŞİM HALA YARATICININ varlığını kabul etmemiş biri bunların nasıl yaratıldığınıda bulamaz en basit şekliyle MADDE Mİ ÖNCE VARDI AKILMI BU SORUYU BULAN İNSAN DÜNYANIN NASIL YARATILDIĞINI VE HERŞEYİN YARATICISI KİM OLDUĞUNU BULABİLİR. İNSANLIĞI BİG BANG DENEY SONUCU KURTARMAZ İNSANI YARATICIYLA OLAN İLİŞKİSİ İNSANI KURTARIR.ÇOK BASİT BİŞEY DAHA BU DENEYİN İLK YAPILDIĞI YILLARDA BU İŞE KALKIŞAN İNSANLARIN ÇOĞU ŞİMDİ DÜNYADA YOK BAK BU ÇABALARI BU İNSANLARIN DÜNYADA KALMASINI ENGELEYEMEDİ………….DÜNYA FANİ ÖLÜM ANİ ARKADAŞLAR ONUTMAYIN

    09 Eyl 2008 | #

  180. Efkan -K- diyor ki

    Gideriz ederiz diyosunuzda sonucta deney basarılı olursada bundan yararlanacak ülkeler belli adamlar yine kendilerien bir pay biçecek sonuçta bu kadar heveslenmeyelim e bide su yönü var deney bsarılı olmassada kara delik falan saçmalık ama ozon tabakasına yerin katmanları olan çekirdek’e manto’ya zarar verebilir arkadaslarında dediği gibi depremler çoğalır gibi geliyor.

    09 Eyl 2008 | #

  181. nkayseri diyor ki

    Biz insanlar neden hep Hasta olunca, Ölümleri görünce, Ramazan aylarda ve bunun gibi ilginç olaylarsa ALLAH’ı hatırlıyoruz ??? hata bizde, herzaman unutmamalıyız ve bugün ALLAH için ne yaptım demeliyiz, ve sonra deyil BİG BANG BİG BİG BİG BANG OLSA dahi Korkmayız, KORKMAYALIM ARKADAŞLAR

    09 Eyl 2008 | #

  182. nkayseri diyor ki

    önce kendimizden korkalım :)
    **********.com bu arada reklamımızı yapalım hayat devam ediyor şimdilik…

    09 Eyl 2008 | #

  183. SuAy diyor ki

    Bi An Önce GereçekLeşirse Mükemmel olucak.. En Azından biŞeyLErin BaşLangıcını Getire Bilir.. Ya Dünyanın Sonu Yada Daha FarkLı dEneyLer.. Ama Dünyanın Sonun Tercih Ederim.. :D

    09 Eyl 2008 | #

  184. nef diyor ki

    bu bilim adamları yuzunden olursek cennete mi gideriz.. eer öleyse durmasınlar denesinler bana uyar :)

    09 Eyl 2008 | #

  185. Tufan diyor ki

    hadi tamam bu atlatıldı kazasız belasız dünyamız için,
    peki ya 21/12/2012 teorileri ? belki bu deney başarılı sonuçlanırsa bu tarihten önce moleküler transportasyon (ışınlanma :D gora repliği gibi oldu..) kendilerini başka bi yerlere ışınlanma umudu olabilirmi ? ışınlanmaya gerek varmı yokmu da bir ayrı tartışma konusu.

    09 Eyl 2008 | #

  186. merve diyor ki

    :neutral: valla yandık bence ölcez hakkınızı helal edin hemen istediklerinizi yapı :oops: :mad:

    09 Eyl 2008 | #

  187. buraq diyor ki

    hiç kormaın bi şiy olmaz vee deney sonuçları beklendiği gibi gelirse çok iyi olcaq ama big ihtimal babayı alcaqlar bu deney sadece big bang ın minyatürünün minyatürü

    09 Eyl 2008 | #

  188. AnTi-GeRiCi diyor ki

    Bu kadar düz mantık olmayın adamlar risk olsa kendi çoluğunu çocuğunu kendi hayatını riske edicek kadar salak değiller…Gercilerin uydurduğu yalanlar bu olay meydana geldiğinde dünayı tanrının yaratmadığı oraya çıkıcak^^:cool:

    09 Eyl 2008 | #

  189. atıf diyor ki

    ne gerek var bu deneye insanlık söz konusu dünyanın sonu gelecekse yaratandan gelecek

    09 Eyl 2008 | #

  190. burcu diyor ki

    166. yorumda ege arkadaşımız din kavramı yok olcak demiş ben de ona katılıyorum ki deneye ilk tepki vatikandan geldi çünkü olalakların farkında herkes aynı dünyanın yuvarlak olduğunu kabul etmemeleri gibi… ayrıca ondan sonraki yorumdaki şahıs da komünist misin filan demiş ünili olup da materyalizmle komünizmi karıştıran birine de hayretle acırım adeta… dark tranquillitynin de dediği gibi “ve insan tanrıyı yaratır” şimdi de yok etme zamanı galiba…

    09 Eyl 2008 | #

  191. Alican diyor ki

    Sayın buraq,minyatürürn minyatürü değil,evreni dünya sayarsak,bu deneyin alanıda atomun çekirdeğinin katrilyarda,biridir

    hem daha kıyamet alemetleri gerçekleşmediği iiçin öyle bişide olmaz

    09 Eyl 2008 | #

  192. Can diyor ki

    10 Eylül tarihinde ‘Big Bang’ teorisini denemek üzere yer altında gerçekleştirilecek deney çok sayıda bilim adamını telaşlandırmış durumda.
    İsviçre’de Cern Araştırma Merkezi tarafından 14 yılda geliştirilen ve 8 milyar dolara mal olan dev projenin hayata geçirilmesine sadece günler kaldı. Kimi bilim adamları ve uzmanlar bu projenin durdurulması için aylardır mücadele ediyor.

    09 Eyl 2008 | #

  193. Özkan diyor ki

    Yaw Çok saçma bi olay eyer olmassa evren yok olucak diye bi olasılık war bilim adamları saşmalık diyor saçmalıkm diyen adam bunu kanıtlaması lazım. Biz halk olarak böle şeyleri bilemeyiz ama muhtemelen ya kardayız Yada Zararda A.q Bari 10 eylülde Yapmasalar Doğum günüm war aq Ölmek İstemiyorum :S :D :lol: :lol: :lol:

    09 Eyl 2008 | #

  194. Cambaz diyor ki

    Sonucu ne olursa olsun denemeye değer !

    09 Eyl 2008 | #

  195. erota diyor ki

    bende ölcem mi?:cool:

    09 Eyl 2008 | #

  196. metehan erdoğan diyor ki

    Arkadaşlar bence bu deney hiç bir şeyi değişttirmeyecek kara delik saçma birşey eğer dünyanın sonunun 10 eylülde olduğunun kesin bir sonuç olduğuna inanan varsa birazda Allah’a inansın ne olur bunları inanmayın bizi yaratan Allah’tır bir tek Allah sonumuzu getirebilir lütfen inanmayın çok sinirleniyorum:mad::mad::mad:

    09 Eyl 2008 | #

  197. metehan erd... diyor ki

    Arkadaşlar bence bu deney hiç bir şeyi değişttirmeyecek kara delik saçma birşey eğer dünyanın sonunun 10 eylülde olduğunun kesin bir sonuç olduğuna inanan varsa birazda Allah’a inansın ne olur bunları inanmayın bizi yaratan Allah’tır bir tek Allah sonumuzu getirebilir lütfen inanmayın çok sinirleniyorum:mad: :mad: :mad:

    09 Eyl 2008 | #

  198. etdsyt diyor ki

    saçmalık ben ölmek istemiyorum

    09 Eyl 2008 | #

  199. metehan erd... diyor ki

    Eğer bana katılan varsa Allah’a inancı vardır.

    09 Eyl 2008 | #

  200. ezgi diyor ki

    arkadaşlar bence bilim adamları boyle bir şeyin 100 de 1 lik bir teklikesi olsa bile bunu goze almazlardı ama bencede bir arkadaşımın soylediğine katılıyoru yavas yavas dunyanın sonu geliyor ve matrix filmi galiba gerçek oluyor dunyanın sonunu muhtemelen insanlar getirecek

    09 Eyl 2008 | #

  201. tugche diyor ki

    yha bnce degmez dünyanın başlangıcını öğrenecekmişş söylesenize dünyanın sonu geldktn sonra ne önemi kalır başlangını bilmeinn!!!:///
    bn canımı seviorm ve böyle bişeyin olmasına kesinlikle karsıyım dünya yok olduktan sonra deneyleri çok guzel sonuc werir !!!

    09 Eyl 2008 | #

  202. b_i_g_b_a_ng_ EmRe diyor ki

    arkadaşlar ben yeniyim ama bu deney insanlık ve yorunlarımız için büyük bir gelişme veya kötübir gelişme olabilir iyi gelişme olarak bir çok teknolojik alet gelir ve yaşamları daha da kolaylaşır

    09 Eyl 2008 | #

  203. ilhan diyor ki

    eğer dünyanın sonu gelirse çok feci bi durum :smile: :neutral: :neutral: :neutral:

    09 Eyl 2008 | #

  204. Akpolspera diyor ki

    içinde bulunduğum canlı türü olarak bunuda bombalama amaçlı kullanılacağı düşünülünce, son başladı bile.. karamsarlık ve felaket tellalığı yapmak için düşünmüyorum bunu, gerçek olduğu için tedirgin oluyorum ve bunuda dile getiriyorum..3..2..1….

    09 Eyl 2008 | #

  205. ALBERT EINSTEIN ... diyor ki

    Yapsınlar bakalım . ne bok olacak:)Dünya daha ne kadar kötü olabilir ki.! ama tabi ki bilim adına mükkemmel bir deney olacak ,acaba sonuçlarına katlanabilecek kadar dünyamız güçlümü .!?!?!?

    09 Eyl 2008 | #

  206. r3tnurt0n diyor ki

    walllaa bu deneyi ben kesinlikle onaylıyorum..
    haberlerde izlemiştim ışınlanma hatta gezegenler arası seyehat başlicakmış. :lol: :shock: :lol:

    09 Eyl 2008 | #

  207. ALBERT EINSTEIN ... diyor ki

    r3tnurt0n <— uyan rüyadasın ne ışınlanması saniyede 300 binden bahsediyoz kafanmı güzel :P

    09 Eyl 2008 | #

  208. Holyscarlatina diyor ki

    :evil: senn kafn gusel bro adam doru soluor zaman makinasıda yapılabilir ama bende karadelik oluşcak ve dünyayı içine cekcek bu deik ve sonumuz hayırlısıyla gelcek

    09 Eyl 2008 | #

  209. şerife... diyor ki

    çok merak edıyorum neler olacak acaba…dunyanın sonu diyorlar ya bence değil

    09 Eyl 2008 | #

  210. jaguar diyor ki

    half life dönse ne güzel olur:D bişe olmaz inşallah ama dünyanın sonunu insanlar getirecektir bunuda görüyoruz küresel isınmayı insanların getirdiği gibi ozon tabakasını deldiğimiz gibi

    09 Eyl 2008 | #

  211. Cambaz diyor ki

    ya kara delik falan bunlar saçmalık böle bisi olsa ilk kuranı kerimde bahsedilirdi ama kuranı kerimde kıymaetle ilgili surelerde böle bisiden bahsedilmio

    09 Eyl 2008 | #

  212. hellsing diyor ki

    bence dünyanın sonu olacak :evil:we hwpimiz olucez ama bence yapsinlar :shock:bu deneyi yapmazlarsa susuzluktan kuraklktan falan olcez :twisted:ama deneyı yaoalarsa aza da olsa umut war:mrgreen:

    09 Eyl 2008 | #

  213. hellsing diyor ki

    BENCE BU DEDNEYİ KİMSE HAFİFE ALMASIN SONUNDA YA ÇOK KORKUNÇ Bİ ŞEKİLDE KARADELİKTE ÖLCEZ YADA TEKNOLOJİDE SON DEWRİME GECİLCEK

    09 Eyl 2008 | #

  214. nurullah diyor ki

    Big bang ya da Büyük Patlama, evrenin yaklaşık 13,7 milyar yıl önce çok yoğun ve sıcak bir noktadan meydana geldiğini savunan bir bilimsel teori.

    Büyük Patlama teorisi, Galaksiler nebulözler ve yıldızlararası plazmanın bu şekilde meydana geldiğini savunur. Bu ilk infilaktan bu yana çok daha küçük patlamalar (süpernovalar) halen devam etmekte ve evren, genişleyip büyümeye devam etmektedir. Gerçekten de dünyadaki gözlem evlerinden izlenen uzak galaksilerin ışığındaki kırmızıya kayış, bunun ispatı olarak kabul edilmektedir.

    Büyük patlamadan gelen radyasyon, ilk defa 1964′te tespit edilmiştir. New Jersey’deki Bell Laboratuvarlarından Arno Penzias ve Robert Woodrow Wilson, Samanyolunun dış kısımlarından gelen belirsiz radyo dalgalarını ölçmeye çalışıyorlardı. Fakat bunun yerine gökyüzünün her tarafından gelen bir radyasyon buldular. Bu ışınımın bütün yönlerdeki parlaklığı aynı idi ve yaklaşık 3° Kelvin (yaklaşık -270,15 santigrat) sıcaklığında bir ortamdan geldiği anlaşılıyordu. Daha sonra Penzias ve Wilson, bu buluşları için bir Nobel ödülü kazandılar.

    Bu kozmik artalan radyasyonunun, büyük patlamadan hemen sonra evreni dolduran sıcak gazdan geldiği tahmin edilmektedir. Astronomlar, 1920′lerden beri evrenin genişlediğini biliyorlardı. Bu genişlemenin hızı da, yaklaşık 13,7 milyar yıl kadar önce bütün maddenin tek bir anda aynı noktada bulunması gerektiğini gösteriyor. İşte tam bu ilk zamana büyük patlama denilmektedir. O zamandan beri de evren sürekli olarak büyümektedir

    09 Eyl 2008 | #

  215. emre karaca diyor ki

    arklar bu yapılan deneyin tehlikeli olması imkansız doga her sanıye bunu yapıor zaten aydıca o merkezde her gun parcacıklar carpıstırılıp mikroskobik kara delikler olusturuluor zaten maksat evrenin olusumunu anlamak dunyanın sonunu getirmek diil iki insan yolda carpıssa bile daha fazla enerji acıga cıkıo tehlikeli olması imkansız …

    09 Eyl 2008 | #

  216. ugr diyor ki

    dünyanın sonunun geleceğini ancak allah bilir.

    09 Eyl 2008 | #

  217. make me king diyor ki

    inecek var durdurun dünyayı=)

    09 Eyl 2008 | #

  218. oulcn diyor ki

    lan ben ölmek istemiooooooooommm !! :D biri durdursun su malları allah belanızı versin bee :mad::mrgreen:

    09 Eyl 2008 | #

  219. kaan diyor ki

    bence bu biraz tekhlikeli nede olsa yaratan şey yokta edebilir elektrik gibi nası kalbi durduruyorsa tekrar çalıştırabiliolar b deney başarılı olsun olmasın çok şey deisecek ama

    09 Eyl 2008 | #

  220. Resul diyor ki

    :sad::mad:Bu yapacakları deney insanlığın sonunu getirebilir birçok insanda bunu konuşuyor eğer bu kadar insan konuşuyorsa bir bildikleri vardır.Bence bilim admalarının dünyanın sonunu getirebileceğini düşündükleri bu deneyi yapmamaları gerekir.Biz bize emanet edilen hiçbir şeyin değerini bilmiyoruz ve dünyayıda hor kullanıyoruz bu deney yapılmamalı eğer yapılırsa inşallah olumlu yönde sonuç alınır yoksa ALLAH hepimizin günahlarını affetsin.Ayrıca bu konuyla dalga geçen arkadaşlarıda kınıyorum.

    09 Eyl 2008 | #

  221. baymustafa diyor ki

    gelde içme arkadaş çarpıştırın protonları oluşturun kara deliği inşallah bi terslik olurda hepimiz o deliğe gireriz:twisted

    09 Eyl 2008 | #

  222. UmutK diyor ki

    Arkadaşlar.. bu deney sonucunda tanrı parçacığını bile belki bulacağız… Tanrıcılığı bi kenara bırakın.. Dünya zaten yok olacak…
    IŞINLANMAK gibi bir teknolojiyi kullanarak milyarlarca ışık yılı uzaktaki belkide bizim galaxymizin dışındaki dünyadan kat be kat daha zengin gezegenlere ulaşıcaz…

    Biraz Akıllı konuşun.. Kara delik oluşmuyacak…:neutral:

    09 Eyl 2008 | #

  223. HASAN diyor ki

    arkadaşlar allah sonumuzu hayır etsin kaderimizde ne varsa çekeriz boynumuzun borcu bu şimdi şu dünya yok olma meselesine gelirsek o bilim adamları bizim gibi bi vatandaş değil adamlar bu işler için hayatını ortaya koymuşlar bu deneyin dünyayı yok edeceğini bilseler zaten yapmazlar ama herşey olabilir

    zaten bu dünyaya sınav için geldik allah sonumuzu hayır etsin inş

    ama birşey olursa burdan herkeze sesleniyorum herkez ölürse içinde bende tabi ahirette o bilim adamlarını dandini dandini yapıcam elimden kurtulamazlar

    ölümden korkmanıza gerek yok korkulacak birşey varsa oda ahirette allaha ne cevap vericez nasıl karşısına çıkıcaz

    bırakın ne bok yiyorlarsa yesinler
    biz kendimizi düşünelim zaten dünya birgün yok olucak ha şimdi ha 500 yıl sonra elbet olucak bu :mad:

    09 Eyl 2008 | #

  224. taylan diyor ki

    yha bunlar aptallıktan baska bısıde deıl 10 eylul sonumuz oluak o yusden ben o son gunlerımı kufur ederek yasarıoeum bu bılım adamı sıftalı amhmaklara

    09 Eyl 2008 | #

  225. Kory diyor ki

    Dünyayı allahın yaratmadığı ortaya çıkacak

    09 Eyl 2008 | #

  226. bosgezen diyor ki

    deney…ılk defa yapılıyorsa sonucunu kımse bılemez ama mılyonlarca ınsan tahmın eder olasılık belırtık tıpkı bızım yaptıgımız gıbı .yukarıda yazan 222 mesajı okumadım ama okudugum baska seyler var…2000 kusur bılım adamı dıer personel harıc 2000 bılım adamı bınlerce personel ve 20 ulke bu projenın ıcınde keske benımde somut belgelerım olsaydıda sıze net bılgıler verseydım…duyduk gorduk okuduk konusuyoruz soruyorum 20 ulke bınelrce personel ve 2000 bılımadamı sızce aılelerını komsularını arkadaslarını kendılerını kısaca dunyayı rıske atacak bı deney yaparlarmı… Tanrıya ınananlar kaderede ınanır kader :Allah ın herseyı daha onceden bılmesıdır.demekkı bu olay yasanacak belkıde yasandı…:)bu deneyden sonra dunya degisicek deniyor.bı soru daha soruyorum sıze dunya zaten sureklı bır degısımın ıcınde deılmı?mılyonlarca canlı turunun yasamı sona ermedımı sular tukenmıyormu demıskı zekı ınsan a.e.:3.dunya savasının hangı sılahlarla yapılacagını bılmıyorum ama 4.dunya savası taslı sopalarla yapılacak!.bence bu 2000 adamı dunyanın sonunu getırmıyor dunyanın sonunu getıren bızlere yasayacak yenı bır yer olusturma pesınde!2000 ortak akılın muhalefetı 2 bılımadamı ve benım gıbı yorum yapan ınsancıklar acaba bu patlamayı turkıyede kac kısı bılıyor oda ayrı konu o yuzden kendımızı cok kucumsemıyım :)eet tanrı ıstemezse yaprak dusmezmıs yha :Dhersey olacagına varır!onemlı olan hayırlı olması !hayırlısı dıelım…tesekkur ederım

    09 Eyl 2008 | #

  227. bosgezen diyor ki

    190 burcu hala buralardaysan bı mesaj atarmısın senınle sabaha kadar konusmak ıstıorm :D:D

    09 Eyl 2008 | #

  228. zeynep diyor ki

    bnm 5 yıllık bi ilişkim var seneye evlencez bu 2 adamın yüznden evlenemzsem öbür dümyada ellerm yakalrında bu ne biçim hayat yha annesini babasını ikna edcem derken bide siz çıktınz kara delik açlırsa ilk başta inş ikinizi çeker ulan bn siizii varya

    10 Eyl 2008 | #

  229. Lunatic diyor ki

    Ne güzel yorumlar yapmışsınız, tatlı şeyler sizi :mrgreen:

    10 Eyl 2008 | #

  230. ozan diyor ki

    manyak manyak yorumlar yapmayalım arkadaşlar. kıyamet gelse biz görecekmiyiz yok kara delikten sora hayat varmı olsada bize ne dünya darmı geldi? ki big bang tanrısal elementi çıkaracakmış tanrı var yada yok farketmez bu açıklığa kavuşunca insan beyni başka bişey üretmicekmi antitez olarak? ki kuantum fiziği diye bir olgu var dünyada buu açıklamaya yetermi bi tane big bang? açıkladı diyelim onlarca varlıkla yokluk arasındaki teoriler ne olacak peki ? farzedelimki herşeyi öğrendik neyin neden var olduunu nerden geldiğini biliyoruz mutlumu olcaksınız? ne ge